Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik werk momenteel met een Lenovo Ideapad, maar deze is extreem traag (ook budgetmodel toen ik hem kocht, dus ja. Had niet verwacht voltijds thuis te moeten werken al die jaren terug).
Waar ik mijn laptop voor gebruik is:

internet,
office (word, excel, ...),
films kijken via streaming sites
thuiswerk (callcenter activiteit dus belprogramma's en werkomgeving van het werk)

Omdat er momenten zijn dat er veel programma's tegelijk lopen is een 8 GB RAM wel nodig. Qua snelheid zou ik kiezen voor SSD ipv HDD opslag.

Wat is je budget?
Mijn budget gaat tot 800 euro maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vroeger nam ik mijn laptop veel mee, maar dat is nu bijna niet meer van toepassing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik keek zelf al even rond, had gehoord dat Dell goed was en op Pricewatch kom ik de latitude tegen, maar op hun site zag ik ook de Inspiron 5590 (15 inch) die wel wat goedkoper uitkomt... Is deze aan te raden? Qua merk niet echt een voorkeur, heb goede ervaringen met Thosiba, minder goede met Lenovo.

Alvast bedankt om mee te denken. Ik zoek ondertussen ook verder.

Alle reacties

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ThinkPad of en latitude of consumenten laptop. Acer Swift 3 of Acer Swift 5.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2020

Heb je hier al eens gekeken?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:35:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik keek zelf al even rond, had gehoord dat Dell goed was en op Pricewatch kom ik de latitude tegen, maar op hun site zag ik ook de Inspiron 5590 (15 inch) die wel wat goedkoper uitkomt... Is deze aan te raden?
Inspriron is de consumentenlijn, Latitude de zakelijke lijn.

Latitude (ik heb zelf een 14" 5491 en had een 15" 5590 van kantoor) ben ik heel tevreden over. Vroeger lang een Latitude D830 gebruikt. De voedingen daarvan heb ik nog wel en die gebruik ik dagelijks. :)

Wel zou ik voor Dell naar de site van Dell zelf gaan. Daar heb je alle configuratiemogelijkheden. Een instap Dell Latitude, de 3500, is een prima machine voor het geld. (We hebben ze op kantoor gehad voor een aantal meer mobiele plekken.)

https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-15-3500-laptop

Met jou wensen kom je bijvoorbeeld uit op deze:
https://www.dell.com/nl-n...00-laptop/n044l350015emea

Heeft deze specs:
  • Intel® Core™ i3-8145U processor (4 MB cache, tot 3,90 GHz)
  • Windows 10 Pro 64-bits, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
  • 8 GB, 1 x 8 GB, 2400 MHz DDR4 niet-ECC
  • M.2 256 GB PCIe NVMe klasse 35 Solid State-schijf
Die kost € 699,00 ex. BTW, zit met €838 inclusief BTW net iets boven je budget. Dat wel. Maar tegelijkertijd is het ook een laptop waar je zomaar 5-8 jaar mee kunt doen als je 'm een beetje netjes behandeld.

Toffe is ook dat er een NVMe in zit, geen SATA SSD. Ook grote kans dat er een 2e memory slot in zit, waardoor je 'm zelf eenvoudig en goedkoop naar 16G kunt brengen als je wil.

Wat me op viel bij mijn laptop is dat de meegeleverde Windows dusdanig vrij van bloatware is, dat ik nooit de behoefte heb gehad een reinstall te doen. Ook op mijn privé notebook draait gewoon de standaard, af-fabriek meegeleverde, Windows installatie.

EDIT:
Wat misschien wel een interessante optie is, is ProSupport en Next Business Day Onsite service. Zeker als je 'm voor je werk gebruikt, kan het verdomd fijn zijn als het ding toch kapot gaat, er de volgende dag iemand bij je thuis komt om 'm te repareren.

Eigen schade (je laat 'm valen) valt daar NIET onder, dat is "Accidental Damage Warranty", een dure optie, maar misschien de moeite waard. Dat dekt ook schade als je bijvoorbeeld koffie over je laptop gooit. Maar mogelijk dat zoiets ook onder je inboedelverzekering valt.

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 09-05-2020 08:48 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.