Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MengBeng
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-03-2021
Beste allen,

Onlangs heb ik een nieuw beeldscherm aangeschaft. Hierbij heb ik de fout gemaakt met de verkeerde videokaart: Inno3D 1060 6gb een Freesync monitor aan te schaffen.
Mijn setup is namelijk;
- https://www.msi.com/Monitor/Optix-G271
- Inno3D 1060 6gb
- Ryzen 5 2600

Ik maak gebruik van een displayport kabel.
De reden dat ik dit alsnog vraag is omdat ik heb gelezen dat Nvidia met bepaalde videokaarten/monitoren wel op Freesync toelaat.

Overigens heb ik nog een probleem. Wanneer ik de UFO test HZ doe, krijg ik 72 fps en 72 hz. Dit terwijl mijn scherm 144 hz zou moeten geven.
Via Nvidia beeldscherminstellingen heb ik via PC de hz rate op 144 kunnen zetten, bij het kopje; Ultra HD, HD, SD kan ik maximaal 60hz toepassen.
Ook gaf een vriend aan dat wanneer je van een 60 hz overstapt naar een 144 hz monitor, je fps lager zullen zijn. Echter hanteert mijn pc exact dezelfde fps als voorheen op mijn 60 hz monitor.

Mijn vragen zijn dus:
-Is het mogelijk mijn setup alsnog op Freesync te laten lopen? is dit op één of andere manier toch mogelijk?
-Hoe kan ik mijn monitor op 144hz laten lopen? of gaat dit met mijn setup niet lukken?

Ik hoop dat jullie mij een beetje wijzer kunnen maken!
Ik ben niet heel technisch maar als jullie verdere vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Kijk maar eens of je monitor op dit lijstje voorkomt:
Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync

Volgende keer trouwens beter een topic-titel aanmaken die je probleem weergeeft (in 1 regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Via Nvidia beeldscherminstellingen heb ik via PC de hz rate op 144 kunnen zetten, bij het kopje; Ultra HD, HD, SD kan ik maximaal 60hz toepassen.
bedoel je dat je videokaart wel is ingesteld op 144Hz volgens de nVidia control panel settings maar geen effect heeft op de monitor?

d:)b