Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 13:01
Hallo,

Als ik in de UEFI zit wordt mijn GPU warm, waarna 1 v/d 3 fans aangaat. De andere 2 staan dus stil. Wel komt er een vreemd krakend geluid vanaf. Als ik daarna in Windows zit is er verder niks aan de hand dus ik maak me niet echt zorgen, maar toch vind ik het vreemd dat dat in de UEFI wel gebeurd, vooral dat geluid.

GPU: Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC
MB: MSI B450 Tomahawk MAX

Ik heb ook de laatste BIOS-versie van het MB gedownload, maar dit veranderde het niet. Verder is er niks overgeklokt en staat alleen A-XMP aan.

Iemand anders hier al eens zoiets gezien of die weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12

InFamous

excommunicado

Geen draad klem in de ventilatoren en eventuele stickers die erop zaten ook verwijdert?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 13:01
Nee er zit niks klem. Als ik gewoon naar Windows boot gaan ook alle fans gewoon draaien en is het rare geluid ook weg.

Edit:
Ik heb de GPU er even uitgehaald, niks raars te zien. Daarna ook gefilmd wat er gebeurd tijdens en het lijkt er een beetje op alsof de fan net wel/net niet genoeg stroom krijgt. Daardoor gaat de fan steeds aan/uit en daardoor komt het geluid denk ik. Geen idee of dat aan het MB ligt of misschien aan de Gigabyte VBIOS, maar power supply lijkt me iig niet (RM550x (2018), nog maar paar maanden oud), omdat het in Windows wel prima werkt.

[ Voor 65% gewijzigd door 3ssjuh op 08-05-2020 20:25 . Reden: Extra info ]