Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology DSM externe back-ups AWS S3 Glacier Deep Archive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 20:25

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Hele mooie inleiding
Nu de hoeveelheid waardevolle data echt de pan uit begint te rijzen wil ik deze graag op een externe locatie back-uppen. Eerst dacht ik eraan om ergens anders een tweede NAS met schijven te plaatsen maar dat is erg duur en risicovol alsnog.

Op moment maak ik gebruik van Synology Cloud Sync en 5x 1TB OneDrive waar de directories over verdeeld zijn. En ja, wat zal ik ervan zeggen.? Het is niet een fancy manier. Daarom wil ik het goed aan gaan pakken.

Nu heb ik een account aangemaakt bij AWS en is mijn oog gevallen op AWS S3 Glacier Deep Archive waarbij je voor maar $0,00099/GB/maand a.k.a $0,99/TB/maand data kan archiveren. Met als enige kanttekening dat de data minimaal 180 dagen moet blijven staan en het offline halen van data kost je $0.02/GB a.k.a. $20/TB.

Probleem
Het probleem is, is dat je niet direct vanuit Synology DSM aan uploadtaak kan aanmaken naar Amazon Glacier Deep Archive om een of andere reden. (Waarschijnlijk omdat niemand dan meer Synology's eigen C2 zal gaan gebruiken.)

Nu heb ik het al geprobeerd om via het pakket Glacier data up te loaden, maar dat is geen succes omdat je de data niet van Glacier naar Glacier Deep Archive kan migreren voor zo ver ik weet.

Een ander idee was om de data te uploaden met Hyper Back-up, eerst naar de normale S3 te laten schrijven en met een lifecycle rule het na 24 automatisch over te laten zetten naar de class genaamd Glacier Deep Archive, helaas werkt dit niet.

Vraag
Kan ik mijn data direct (of desnoods via Glacier) naar AWS S3 Glacier Deep Archive uploaden om een externe back-up te hebben tegen een betaalbare prijs.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:15
Ik denk dat je even beter moet kijken wat het kost. Want het lijkt erop dat je eerst naar glacier moet (of een andere aws service), en daarna je “objecten” naar deep glacier verplaatst.
Daar moet je beide voor betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 10-05-2020 10:23 ]

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013

Boost9898

Software developer

Topicstarter
@jeroen3 Dat is het ding, de kosten zijn duidelijk en ik weet wat ik wil. De vraag is:
Boost9898 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:19:
Vraag
Kan ik mijn data direct (of desnoods via Glacier) naar AWS S3 Glacier Deep Archive uploaden om een externe back-up te hebben tegen een betaalbare prijs.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
Uitgekomen op dit topic na een zoektocht op Synology + Glacier Deep Archive. Direct naar deep archive kan niet.
Synology NAS, doel om data te archiveren voor het geval dat. Ik verwacht het zelden nodig te hebben.

700GB aan media bestande geupload naar Glacier S3 (via CloudSync). Vervolgens een regel aangemaakt om de data in bucket om te zetten naar DeepArchive.
Maak ik de root van het bucket folders aan en koppel je taken aan deze folders. Doe je dat niet, en plaats je alle bestanden in root dan kan je maar 1 taak aanmaken.

Kosten voor de eerste 5 dagen $6,48, betaal nu dagelijks $0,02.dat komt uit op 70Euro ct pm.

Ik denk dat de initiele upload goedkoper kan door de bestanden te comprimeren en het in delen te sturen.

Handig stappenplan
https://chunter.org/2019/...ive-and-synology-backups/

[ Voor 14% gewijzigd door vanputten80 op 27-04-2021 10:18 ]