Ik heb onlangs een SuperMicro X11SCH-F moederbord gekocht same met een Intel Core i3-9100F, beiden nieuw, als upgrade voor mijn huisservertje. Ik heb het moederbord ingebouwd in de oude kast en de CPU geplaatst, met de boxed koeler. Het systeem boot deels (IPMI is bereikbaar, op de LAN1 NIC), maar er verschijnt geen beeld op de monitor die ik op de standaard VGA uitgang heb aangesloten. Ook in de IPMI webinterface wordt geen beeld doorgegeven.
Dit heb ik al geprobeerd:
Dit heb ik al geprobeerd:
- In eerste instantie heb ik de 2× 32GB DDR4 ECC UDIMM modules van Samsung geplaatst (uit de QVL), in DIMMA2 en DIMMB2 zoals in de handleiding vermeld staat.
- Bij nadere inspectie in de IPMI webinterface blijkt de BIOS versie 1.1 en ik meen mij te herinneren dat 32GB UDIMMs pas vanaf v1.3 ondersteund worden. Dus heb ik een 8GB DDR4 ECC UDIMM uit mijn HP Microserver Gen10 gehaald. Geen verbetering
- Als ik verder in de Hardware information van de IPMI webinterface kijk zie ik een aantal rare dingen:
- De CPU wordt herkend als core i3-8350K
- Toen ik de 2× 32GB DIMMs geplaatst had gaf de webinterface maar 8GB in DIMMA2 aan (niks in DIMMB2). Zelfs als ik geen (!) DIMM plaats geeft hij dezelfde 8GB module aan.
- Ik heb geprobeerd om het BIOS naar v1.3 te upgraden via de IPMI webinterface, maar dat lukt niet, er komt een popup in de webinterface waarin staat "BMC can't force ME to recovery mode" en daarna blijft de Bios versie op v1.1 staan.