iPhone X pentalobe doorgedraaid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 13:36
Mijn vraag

Ik heb een iPhone x, met een kapotte dock connector. Ik wil dit zelf vervangen, echter zijn beide pentalobe schroefjes aan de onderkant doorgedraaid. Nu keijg ik de iphone natuurlijk niet open,,,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wat niet :p

Elastiek, solderen (tin blijft niet zitten), superlijm, met een hamer de schroevendraaier er in slaan

Heeft iemand nog tips hoe de schroeven los te krijgen? Ik ben van plan de iphone nog te gaan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
als laatste optie kan je ze natuurlijk uitboren. Dan kunnen er daarna geen boutjes meer in maar misschien kan je de nieuwe connector met lijm oid vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
Je kan de techniek in deze video proberen:

Zie ook de comments voor andere suggesties.

[ Voor 24% gewijzigd door g0tanks op 08-05-2020 18:46 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Ik heb het inmiddels uit proberen te boren, echter werkt dit ook niet. Ik denk dat ik hem maar tegen de muur moet gooien :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jh2GozkYyhmEHNM4lY7qC7Iyn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ug1ZvShPwAMpCzrsyz0zoGxU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gleufje in slijpen en met platte schroevendraaier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
ik soldeer er een haakje aan, en dan kan je hem draaien.
of een naald buigen en die er aan solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Solderen? Dat breekt toch bij de minste kracht die je erop uitoefent?

Ze verkopen bij de bouwmarkt van die setjes waarmee je stuk gedraaide schroeven kan los krijgen (je ziet zulke setjes ook wel eens op Tell Sell). Waarschijnlijk te groot voor dit soort schroefjes maar wellicht het proberen waard?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Oh had dat nou niet geprobeerd...
Uitboren werkt ook alleen maar met speciale boortjes. Dan draai je de schroef er uit als hij grip krijgt.
https://www.gamma.nl/asso...jderset-3-18-mm/p/B401074
(Je zal waarschijnlijk kleiner nodig hebben, maar als voorbeeld)
Of met kleinere boortjes, maar dan gaat zoals al gezegd het schroefdraad kapot.
Je had er met een dremel waarschijnlijk wel een slot in kunnen slijpen, en met een platte schroevendraaier uit draaien. Nu is er denk ik te weinig van de schroef over.

Je zou nog een setje boortjes kunnen proberen specifiek gemaakt zijn voor uitboren. Maar ik ben bang dat er nu te weinig van over is.
Of verder boren, maar met een (veel) kleiner boortje. De maat van het schroefdraad van de schroef. Dan kan je er misschien weer een (grotere) schroef in draaien, eventueel schroefdraad tappen, maar denk dat je dat eigenlijk niet eens kan tappen, veel te klein.
Je kan ook doorgaan, de kop er af boren, schroefdraad laten zitten, en de boel proberen te lijmen ofzo.

Als je een schroef dol draait, geloof ik er inderdaad helemaal niets van dat je dat er met soldeer uit gaat krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 08-05-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Misschien kun je proberen om een (oud) inbussleuteltje op de schroefkop te plakken met iets als loctite? Geen idee of het werkt, nooit geprobeerd, maar wellicht een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik ga een klein boortje kopen, en proberen het helemaal uit te boren. De boortjes die ik had zijn allemaal afgebroken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:13
vraag is ten eerste of het RVS schroeven zijn of normale metalen schroeven. Als het RVS is, speciale boortjes gebruiken voor RVS. Goed aandrukken en op juiste toerental uitboren. Eenmaal uitgeboord, goed schoonmaken en schroefgaten opnieuw tappen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grote kans dat je je scherm hebt gesloopt, de scroefjes zitten namelijk aan het scherm geschroefd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Het scherm doet het nog.

Mocht de kans groot zijn dat het scherm kapot gaat bij het verder boren, dan word het de volgende afweging maken:

1: nu een nieuwe telefoon kopen en deze iphone houden als backup (laad af en toe slecht op)

2: riskeren dat ik de iphone nog niet open krijg en het scherm alsnog sloop en alsnog een nieuwe telefoon kan gaan kopen

Even over nadenken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is je schroevendraaier wel magnetisch ?
Laatste stuk van de schroef zit geen draad op namelijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:21
Je kunt hem natuurlijk ook draadloos laden en in het vervolg bluetooth oortjes gebruiken, dan heb je die connector niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit past beter in iPhones & iPads dan in Algemene Zaken, daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperscheper schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:02:
Het scherm doet het nog.

Mocht de kans groot zijn dat het scherm kapot gaat bij het verder boren, dan word het de volgende afweging maken:

1: nu een nieuwe telefoon kopen en deze iphone houden als backup (laad af en toe slecht op)

2: riskeren dat ik de iphone nog niet open krijg en het scherm alsnog sloop en alsnog een nieuwe telefoon kan gaan kopen

Even over nadenken :p
Misschien heb je dit al gedaan, maar heb je ook al ff je poort schoongemaakt? Vaak zit er gewoon vuil in de poort. En ook met een andere kabel geprobeerd te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Misschien heb je dit al gedaan, maar heb je ook al ff je poort schoongemaakt? Vaak zit er gewoon vuil in de poort. En ook met een andere kabel geprobeerd te laden?
Zie nu de foto, en de mic. zit al vol met stof ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Ik heb alles schoongemaakt met perslucht, echter geen resultaat :( krijg de schroeven er ook niet uit met metaalboortjes van 0.8mm. Deze breken af.

Ik heb inmiddels een andere telefoon aangeschaft en ga kijken wat deze nog opbrengt (ik gok erg weinig :p) wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op.

Bedankt allen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uitboren is het domste wat je kunt doen. zoals ik zei is de kans dat je de 'montage beugels' in je scherm ook hebt gesloopt. en je moet een magnetische schroevendraaier gebruiken, omdat er alleen op het beginstukje maar schroefdraad zit, dus niet geheel.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z60ysrK/iphone-x-pentalobe-schroeven-zwart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Helaas, een leer voor de volgende keer. Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperscheper schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:31:
Ik heb alles schoongemaakt met perslucht, echter geen resultaat :( krijg de schroeven er ook niet uit met metaalboortjes van 0.8mm. Deze breken af.

Ik heb inmiddels een andere telefoon aangeschaft en ga kijken wat deze nog opbrengt (ik gok erg weinig :p) wat mij betreft kan hier dan ook een slotje op.

Perslucht gaat niet helpen als het vuil goed vastzit. Je moet het er echt uit pielen. Dit heeft voor veel mensen geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Heb ook al met de sim kaart ejector flink wat zitten porren in de poort, ook geen succes helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jasperscheper schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:51:
Heb ook al met de sim kaart ejector flink wat zitten porren in de poort, ook geen succes helaas :(
Dat is ook bevorderlijk voor de werking, zeker als je de lijntjes raakt in de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Hackus schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:48:
Uitboren is het domste wat je kunt doen. zoals ik zei is de kans dat je de 'montage beugels' in je scherm ook hebt gesloopt. en je moet een magnetische schroevendraaier gebruiken, omdat er alleen op het beginstukje maar schroefdraad zit, dus niet geheel.
[Afbeelding]
Die 2 beugels onderaan zijn niet de enige montage punten gelukkig.
Scherm blijft ook prima vast zitten zonder die 2 schroefjes onderin, dus uitboren kan prima.

Als je telefoon de ene keer wel oplaadt en de andere keer niet zit er waarschijnlijk hardnekkig vuil in.
Is heel simpel te controleren door een oplader aan te sluiten, sluit die niet helemaal perfect aan dan zit er viezigheid in.
Met een pincet krijg je dit er vaak wel voorzichtig uit, alleen even opletten dat je die punten niet verbuigt dan is de connector wel echt defect.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bartijn2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Die 2 beugels onderaan zijn niet de enige montage punten gelukkig.
Scherm blijft ook prima vast zitten zonder die 2 schroefjes onderin, dus uitboren kan prima.

Als je telefoon de ene keer wel oplaadt en de andere keer niet zit er waarschijnlijk hardnekkig vuil in.
Is heel simpel te controleren door een oplader aan te sluiten, sluit die niet helemaal perfect aan dan zit er viezigheid in.
Met een pincet krijg je dit er vaak wel voorzichtig uit, alleen even opletten dat je die punten niet verbuigt dan is de connector wel echt defect.
Dat hoef je mij niet te vertellen, maar TS. en niet met pincet gaan klooien/raggen maar pak een korte saté-prikker (maar dat heb ik al vaker gezegd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
Een goedkoop setje gebruikt om het schroefje los te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Hackus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Dat hoef je mij niet te vertellen, maar TS. en niet met pincet gaan klooien/raggen maar pak een korte saté-prikker (maar dat heb ik al vaker gezegd) ;)
Waarom zou je een sateprikker pakken als je met een pincet het vuil kan vast pakken en eruit halen?
Juist met een sateprikker ga je raggen/klooien met een pincet kan je netjes werken.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:01
bartijn2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Waarom zou je een sateprikker pakken als je met een pincet het vuil kan vast pakken en eruit halen?
Juist met een sateprikker ga je raggen/klooien met een pincet kan je netjes werken.
Want metaal, want geleiding van stroom. :) Zo kun je je poort kortsluiten. Beter hout pakken, al moet ik zeggen dat ik nog nooit een iPhone gesloopt heb met een paperclip in de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bartijn2 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Met prikker kun je het vuil loshalen en dan evt met stofzuiger uitzuigen. verder heb je erg weinig ruimte met een pincet(die gemiddeld in huishoudens zijn) of je moet zoiets van kunststof hebben.

Afbeeldingslocatie: https://www.girlscene.nl/images/library/articles/images01/girlscene/661765_1_Pincet_Splinter_8cm_Ni_424.jpg

@dehardstyler geen metaal gebruiken,maar kunststof. of houten prikkertje

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 13-05-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

SuBBaSS

-has Ryzen

NotSoSteady schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:
Een goedkoop setje gebruikt om het schroefje los te draaien?
Ik gok op "helemaal geen pentalobe in het assortiment". :+

Nee zuur voor TS, sowieso.
Helemaal als het achteraf aan een stofophoping gelegen bleek te hebben. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:01
Hackus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:11:
[...]

@dehardstyler geen metaal gebruiken,maar kunststof. of houten prikkertje
Wat zei ik dan? ;)
Je likete mijn reactie zelfs, en toen haalde je het weer weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Als je telefoon uitstaat maak je geen kortsluiting er staat spanning op de connector.
Er zijn zelfs zaken die met watjes gedrenkt in alcohol de connector reinigen.

Maar als je geen kleine pincet hebt kan een tandenstoker ook prima denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
Ik heb inderdaad een goedkoop setje gebruikt (13 euro). Waar een pentalobe in zat. Had specifiek voor dat setje gekozen.

Ik heb me inmiddels bij het feit neergelegd dat ik mijn iPhone verder heb gesloopt met mijn pogingen tot uitboren van de schroefjes ;P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Waarom gebruik je niet "gewoon" een qi-lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:51
jasperscheper schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:31:

pak een naald een hele dunne en haal deze door de Lightning poort, echt een beetje rommelen in de bodem, tot slot komt er zeer waarschijnlijk een halve broek uit. Het kan best vast zitten, dus het vraagt even moeite. Dan hoef je het niet meer uit te voren.

Give 2 Get

Pagina: 1