Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:48
Mijn pc heeft een processorkoeling nodig die bestaat uit de volgende onderdelen:
Fractal Design Define Nano S
GA-AB350N-Gaming(mini itx)
Amd Ryzen 2700X
Amd Radeon 7950 (binnenkort vervangen)
Seasonic G Series 450
3 Be quiet! Silent Wings

Uiteraard geheugen en ssd maar dat is niet zo spannend omtrent hitteontwikkeling

Ik heb tijdelijk van een kennis een cpu koeler geleend een Be quiet shadow rock

Opzich redelijk stil maar toch vind ik 40 graden idle wat warm en hij neemt behoorlijk wat ruimte in nu is mijn vraag kan ik niet beter deze nemen die moet passen want mag maximaal 164 mm koeler in. deze is minder breed dus beter voor airflow toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 21:20
40 graden idle is niets om je zorgen over te maken. Beide koelers zouden prima werken. De Shadow Rock is wel vrij duur, als je niet specifiek een top-down koeler zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:09
Topflow is niet ideaal in een behuizing waarin de luchtstroom van voor naar achteren is. Beter plak je een towerkoeler als pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B op de cpu. Het SOC voltage iets verlagen scheelt ook enorm in temperatuur zonder dat het prestaties kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:48
Uszka schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:28:
Topflow is niet ideaal in een behuizing waarin de luchtstroom van voor naar achteren is. Beter plak je een towerkoeler als pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B op de cpu. Het SOC voltage iets verlagen scheelt ook enorm in temperatuur zonder dat het prestaties kost.
Afmetingen van mini itx bevestiging zijn toch het zelfde voor het monteren van een koeler?

Deze gelukkig minder breed want stroom en sata kabels waren wel enorm gepruts door dat enorme breede koelvinnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 21:20
Amdwarrior schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:42:
[...]

Afmetingen van mini itx bevestiging zijn toch het zelfde voor het monteren van een koeler?

Deze gelukkig minder breed want stroom en sata kabels waren wel enorm gepruts door dat enorme breede koelvinnen :X
Ja, de ruimte direct rondom de socket (waar de bevestiging gebeurt) is identiek bij mini itx en bij atx. Alleen de rest van het moederbord is veel kleiner, dus de aansluitingen zitten er wat dichter op, zoals je gemerkt hebt.