Hoe blokkeer je Essent? (wildcards in telefoonnummers)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zijn van die shitbedrijven zoals Essent die je vanaf 50.000 verschillende telefoonnumers benaderen (als oud-klant) met de vraag of je geen nieuw contract bij ze wil afsluiten.
Ze gebruiken (totnutoe) de range:
073-2000000
t/m
073-2049999

Je kunt in iOS wel een contact aanmaken en dat contact blokkeren maar kun je daar ook een range invoeren?
iets met sterretjes of vraagtekens?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je beroepen op recht van verzet. Ze zijn verplicht zich daaraan te houden. En je verder ook nog inschrijven op https://www.bel-me-niet.nl/ voor onbekende bedrijven.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:26

g0tanks

Moderator CSA
Juup schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:49:
Er zijn van die shitbedrijven zoals Essent die je vanaf 50.000 verschillende telefoonnumers benaderen (als oud-klant) met de vraag of je geen nieuw contract bij ze wil afsluiten.
Ze gebruiken (totnutoe) de range:
073-2000000
t/m
073-2049999

Je kunt in iOS wel een contact aanmaken en dat contact blokkeren maar kun je daar ook een range invoeren?
iets met sterretje sof vraagtekens?
Even googelen leert mij dat er vele nummerblokkeer-apps zijn die dat kunnen, zoals https://apps.apple.com/au/app/number-shield/id1319082167

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bel me niet register is je vriend. Hoef je niks te doen. Essent houdt zich er gewoon aan. Je kan ook gewoon zeggen dat je niet meer gebeld wil worden, ook daar houden ze zich daar aan. Enige wanneer ze dan nog bellen is wanneer je een betalingsachterstand hebt of je contract af loopt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Wim-Bart schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:49:
Bel me niet register is je vriend. Hoef je niks te doen. Essent houdt zich er gewoon aan. Je kan ook gewoon zeggen dat je niet meer gebeld wil worden, ook daar houden ze zich daar aan. Enige wanneer ze dan nog bellen is wanneer je een betalingsachterstand hebt of je contract af loopt.
dat geldt niet voor oude klanten
die mogen ze gewoon bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

boyette schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:54:
[...]

dat geldt niet voor oude klanten
die mogen ze gewoon bellen
Daar mogen ze vanuit GDPR toch nieteens de gegevens van bewaren, of roep ik dan iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
cyberbetica schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:00:
[...]

Daar mogen ze vanuit GDPR toch nieteens de gegevens van bewaren, of roep ik dan iets raars?
Er zijn andere redenen waarom je gegevens van oude klanten dient te bewaren.
Dus dan kun je ze ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

boyette schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:03:
[...]

Er zijn andere redenen waarom je gegevens van oude klanten dient te bewaren.
Dus dan kun je ze ook bellen.
Maximale bewaartermijn is 2 jaar na beëindiging contract behalve wanneer er een legal hold is in verband met een rechtzaak of openstaande vordering.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:26

g0tanks

Moderator CSA
cyberbetica schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:00:
[...]

De AVG heeft geen concrete bewaartermijn:
Er is op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) geen concrete bewaartermijn voor persoonsgegevens. Organisaties bepalen zelf hoe lang zij persoonsgegevens bewaren. Hierbij kijken zij naar hoe lang de gegevens nodig zijn voor het doel waarvoor deze zijn verzameld of worden gebruikt.
Bron: https://autoriteitpersoon...aren-van-persoonsgegevens

En bijvoorbeeld Eneco zegt:
We bewaren sommige informatie nog een tijdje als je geen klant meer bent. De meeste gegevens bewaren we maximaal 2 jaar. We mogen die bijvoorbeeld gebruiken om je een aanbod te doen voor een nieuw energiecontract.
Bron: https://www.eneco.nl/zzp-...ontract-tarieven/privacy/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Het enige wat je kan doen om zoiets te vermijden is je telefoonnummer wijzigen net voor dat je contract beeindigd

dus ik wil zeggen niet echt je telefoonnummer
maar in hun Mijn essent omgeving
zeg maar

[ Voor 29% gewijzigd door boyette op 09-05-2020 05:53 ]

Pagina: 1