Vraag mbt externe hd NTFS aan Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 12:54
Beste medetweakers, ik heb een vaag probleem waar ik ondanks zoeken en navraag tot op heden het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb al een jaar of 4 een HiMedia Q8 pro mediaspeler aan mijn TV hangen met een externe hd, deze is NTFS geformatteerd omdat dit ondersteund wordt door de mediaplayer. De schijf is nog geen jaar oud.
Vroeger kon ik via mijn Mac gewoon al mijn films naar die schijf kopiëren en verwijderen. Nu helaas niet meer. Ik kan wel van de schijf naar de Mac kopiëren.
Nu is er een paar weken geleden High Sierra op gezet, kan dit probleem daar mee te maken hebben?
Permissions staat op only read, ik kan daar helaas niets in wijzigen.
Ik heb geprobeerd via Disk Utility met SMART te kijken of de schijf iets mankeerde maar dit was niet mogelijk.
iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je hebt een tool als https://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs-for-mac/ of https://www.paragon-software.com/nl/home/ntfs-mac/ nodig om vanaf een Mac te schrijven naar een NTFS partitie.

Je kan natuurlijk ook Windows op je Mac zetten via Bootcamp of VM.

[ Voor 31% gewijzigd door Greatsword op 08-05-2020 17:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MacOS kan wel van NTFS partities lezen, maar er niet naar schrijven. Apple logica.

Ik gebruik zelf NTFS for Mac van Paragon welke Greatsword reeds gelinkt heeft. En deze werkt prima :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:31:
MacOS kan wel van NTFS partities lezen, maar er niet naar schrijven. Apple logica.

Ik gebruik zelf NTFS for Mac van Paragon welke Greatsword reeds gelinkt heeft. En deze werkt prima :)
Is geen Apple logica. Voor NTFS moet iedere software leverancier licentiekosten betalen, voor exFAT niet, dus rara wat er gekozen is wél te ondersteunen ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

nelizmastr schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Is geen Apple logica. Voor NTFS moet iedere software leverancier licentiekosten betalen, voor exFAT niet, dus rara wat er gekozen is wél te ondersteunen ;)
Als dat zo is, dan vind ik het wel zo netjes dat elke Linux distro die ik gebruikt heb standaard NTFS volledig ondersteunt :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Thanks all, het vreemde is dat het al een paar jaar heeft gewerkt. Met El Capitan was het geen probleem.... Ik kon zonder problemen films van en naar de schijf gooien maar sinds de update naar High Sierra, gaat dit niet meer. Wellicht de nieuwe bestandsstructuur van Sierra die roet in het eten gooit...APFS
Ga eens verder zoeken voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of de oude versie werkt maar tot en met 10.11 waardoor je voor 10.13 een andere versie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
@greatsword,...bleek dat het Paragon proggie na de update van het OS niet meer werkte dus dat was het idd...Bedankt voor de tip
Pagina: 1