Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC +/- 2000 Euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-10 07:46
Na heel wat jaartjes, veel meer dan vooraf gedacht, is het nu tijd om aan een nieuw systeem te denken. Mijn hondstrouwe Phenom II X6 1090t kan over het algemeen nog prima mee maar toen bleek dat RDR2 niet wilde draaien toch de knoop doorgehakt. Het is tijd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. RDR2, GTA, Farcry, ProjectCars, Call of Duty om jullie een idee te geven. En af en toe een managmentsim als Football Manager of OOTP. Op termijn wil ik ook gebruik maken van VR en dan met name in racegames. Daarnaast nog wat foto en videobewerking maar dat is minimaal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat aan max 2000 Euro te denken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat componenten betreft in eerste instantie alleen mijn 2TD WD HDD. Verder alle randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Buiten de randapparatuur eigenlijk alles waarmee ik weer een aantal jaren vooruit kan. Zo lang als met de Phenom II is denk ik een utopie. Maar een jaartje of 5 moet het toch wel mee moeten gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel een AMD fan wat CPU's betreft dus dat is geen twijfel. Momenteel heb ik een Radeon GPU maar ga toch weer terug nar Nvidea. Nu draait ie goed maar heb een tijdje wat problemen met drivers gehad. Of jullie moeten me kunnen overtuigen. De Radeon kaarten zijn wel heel aantrekkelijk qua prijs maar leveren die ook dezelfde prestaties, en hebben ze nog steeds die driver issues?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoeft niet muisstil te zijn maar graag iets stiller dan de stofzuiger die nu onder het bureau staat. Als die het warm krijgt weet je niet wat je overkomt.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Mijn vorige build is al weer lang geleden en dus zou ik het fijn vinden als jullie even meedenken zodat ik weer een systeem heb waar ik de komende jaren zonder problemen de nieuwste games op kan draaien.
- Ik heb hem er wel bijgezet maar ik heb vernomen dat de stock cooler volstaat. Klopt dit?
- Hoe zit het precies met de M.2 SSD sloten op het mainboard? Deze zijn voor mij een grijs gebied. Kan ik hier later nog een exemplaar bij prikken en waar moet ik dan op letten? Ik zie varianten met PCIe en SATA.
- Als hobby muzikant en muziek liefhebber ben ik een enorme zeikerd wat geluid betreft. Dit moet gewoon goed en zuiver zijn. Er is nog ruimte in het budget voor een losse kaart maar is dit nog wel nodig tegenwoordig?
- Persoonlijk ben ik altijd iemand geweest van meer is beter. En dus kijk ik ook nog met een schuin oog naar een Ryzen 9. Met deze config houdt ik me nog in. ;) Is een Ryzen 7 voldoende voor de komende jaren?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 295,-€ 295,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 812,43€ 812,43
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 73,89€ 73,89
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 91,06€ 91,06
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 108,65€ 108,65
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 111,93€ 111,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.691,91

An unexpected error has occurred

Alle reacties

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou 2 dingen aanpassen:

- je budget staat het toe, 32GB RAM is niet meer gek in 2020. Ik gebruik terwijl ik aan het gamen ben (3 monitoren) al snel 20GB RAM als ik ook een paar achtergrond programma's open heb staan.
- Een 1TB SSD is wel erg weinig. Je budget staat het toe dus ik zou gaan voor een 2TB Intel 660P Nvme SSD. Dan houd je ook nog later een M.2 SSD toevoegen als je meer opslag nodig hebt.

• BramGamingNL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06-2020
SuperToine123 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:03:

- je budget staat het toe, 32GB RAM is niet meer gek in 2020.
dat is het wel voor gamen....

met minimale fotobewerking is het ook niet nodig dus 16 is genoeg.

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou er wel voor gaan, moderne games kunnen al makkelijk 16 GB opslokken. En als je dan ook nog iets anders ernaast doet is 32GB erg handig. Zijn budget laat het toe, waarom niet? In de toekomst ga je het toch zoiezo gebruiken

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 16:42
Is er een specifieke reden dat je perse nu wilt bouwen naast het willen spelen van RDR2? De release van Zen 3 en Nvidia ampere ligt echt om de hoek (speculaties zijn zo vroeg als september, uiterlijk einde q4 voor de cpu). Als je nu een pc hebt die het nog redelijk doet (naast het niet kunnen spelen van RDR2) zou mijn advies zijn om te wachten. Vooral als je weer van plan bent om erg lang gebruik te maken van je pc zal het zeker schelen.

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-10 07:46
Bedankt voor de reacties zover. 32GB heeft ook de revue gepasseerd, maar vroeg me af of ik het nodig ga hebben. In de toekomst hoogstwaarschijnlijk wel inderdaad dus het overwegen waard.
Arno24 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:16:
Is er een specifieke reden dat je perse nu wilt bouwen naast het willen spelen van RDR2? De release van Zen 3 en Nvidia ampere ligt echt om de hoek (speculaties zijn zo vroeg als september, uiterlijk einde q4 voor de cpu). Als je nu een pc hebt die het nog redelijk doet (naast het niet kunnen spelen van RDR2) zou mijn advies zijn om te wachten. Vooral als je weer van plan bent om erg lang gebruik te maken van je pc zal het zeker schelen.
Dat las ik inderdaad ook nadat ik dit topic geopend had. Zit er dan ook aan te denken om nog heel even uit te zingen. Wat ik al zei, over het algemeen doet ie het nog prima op RDR2 na dan.

An unexpected error has occurred

Pagina: 1