Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kunststof betegelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik heb een vraag waarop Google geen antwoord gaf. Ik wil mijn keuken een 2e leven geven en daarom het eea van een nieuwe smoel voorzien. De keukenwand is gedeeltelijk bedekt met kunststof (soort laminaat). Makkelijk voor spetters. Verwijderen kan betekenen dat er meer meekomt dan alleen het kunststof. De renovatie veranderd dan in een hele verbouwing. Ik overweeg daarom de wand te betegelen. Ik vraag me af of dit mogelijk is. Het is nml zeer glad. Weet iemand of dit kan en waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:15
Een foto zou handig zijn om een idee te krijgen van de situatie.

Hoe dik is dat kunststof? Als het (te) dik is en je er tegels overheen zet, wordt het aan de bovenzijde vast niet zo fraai. Vraag me verder ook af hoe groot de verbouwing wordt als je het kunststof eraf haalt. Eventuele kraters smeer je vrij eenvoudig dicht. Als je dan tegelt tot net boven de huidige hoogte, zie je er niets meer van en hoef je ook niets te stucen oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:37
Wat je ook moet afvragen is hoe sterk het kunststof is. Als er teveel gewicht aanhangt bestaat de kans dat het kunststof het gewicht niet kan dragen en losraakt van de muur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:16
Als de huidige afwerking goed vast zit kan het volgens mij wel. Ik zou alleen wel een montagekit gebruiken ipv normale tegellijm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:01
In mijn keuken heb ik de achterwand (ook laminaat) verwijderd en een waterbestendige MDF plaat aan de muur gekit. Daaroverheen direct betegeld. Zit als een huis.

3000Wp + SolarEdge Optimizers + Gilze Rijen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Is het een optie om een dunne laag multiplex (o.i.d.) door het laminaat heen tegen de muur te schroeven? Dat kun je toch wel prima betegelen lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielvz
We willen de kastjes en planken wrappen, een nieuw keukenblad op maat laten zagen en witte tegels op de wanden die nu ook bekleed zijn.

Moet zoiets worden.

[Voor 32% gewijzigd door michielvz op 08-05-2020 19:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:31
Dit is onderdeel van het keukenblok. Weghalen, nieuw aanrechtblad en dan tegelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:49
Misschien een idee om beton stuc, beton cire, etc. aan te brengen? Heb het zelf ook op mijn aanrechtblad zitten wat gewoon 18mm MDF is. Zijn geen tegels maar zomaar een idee, kun je namelijk met toepassing van een goede primer ook op gladde oppervlakken aanbrengen en ook op het bestaande aanrechtblad bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:22
Neem je voor het nieuwe keukenblad dan wel exact de zelfde kleur/structuur als het huidige?
Anders zullen de plinten uit de toon vallen.

Overigens vind ik jouw keuken er nog netjes uitzien zo op de foto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
kpg schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:44:
Is het een optie om een dunne laag multiplex (o.i.d.) door het laminaat heen tegen de muur te schroeven? Dat kun je toch wel prima betegelen lijkt me.
Goed idee! Ik zou dan wel dat met montagelijm plakken. Je hebt geen idee hoe de leidingen lopen achter de bestaande wand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
@michielvz Ik zou denk ik toch voor de optie verwijderen gaan. Bij de ramen lijkt het kunstof vrij dik. Als je daar nog tegels tegenaan zet (evt zelfs met nog een houten plaat ertussen) wordt dat imo niet mooi. Bovendien kun je de vensterbank (en alle andere hoekjes) dan veel strakker afwerken. Heb je bij de wasbak überhaupt wel genoeg ruimte voor tegels (plus eventueel een plaat hout)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04-06 22:12
michielvz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:58:
Verwijderen kan betekenen dat er meer meekomt dan alleen het kunststof.
De muur strak langs het deel dat je weghaalt insnijden (of bijv zagen met een multitool). Als er dan een stuk muur mee komt gebeurt dat waarschijnlijk alleen voor je kunstmatige breuklijn. Dat smeer je vervolgens makkelijk dicht met een beetje extra tegellijm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: januari 2005

_Erikje_

Tweaker in Spanje

je kunt hier niet op tegelen. De lijm laat naar verloop van tijd los.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielvz
Bedankt voor alle reacties, ik ga erover nadenken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielvz
Paul Hewson schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 01:07:
Misschien een idee om beton stuc, beton cire, etc. aan te brengen? Heb het zelf ook op mijn aanrechtblad zitten wat gewoon 18mm MDF is. Zijn geen tegels maar zomaar een idee, kun je namelijk met toepassing van een goede primer ook op gladde oppervlakken aanbrengen en ook op het bestaande aanrechtblad bijvoorbeeld.
Het aanrechtblad heeft een bolling aan de voorkant tegen lekken van vloeistof dat op het aanrecht ligt. Het lijkt me heel moeilijk om betoncire aan te brengen. We nemen trouwens een eikenhoutenblad die we op maat laten zagen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True