[Aerohive AP122] Hoe te voeden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 09:38
Goedemiddag beste tweakers,

Ik wil de wifi in de tuin verbeteren en heb nog een Aerohive AP122 liggen. Om deze te voeden via POE wil ik een switch aanschaffen, echter nu zie ik bij de specs van het AP het volgende staan m.b.t. de voeding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_mH1mGBkOTN_3hwCmGXxZuwGdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fR3IWaNgWeC6k3P7licSU9d.jpg?f=fotoalbum_large

Betekent dit dat het AP 802.3af nodig heeft, maar dat hij ook gevoed kan worden met 802.3at?

Mvg. Marco

[ Voor 3% gewijzigd door ykaenS op 08-05-2020 17:23 . Reden: Switch keuze eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
als je maar 1 POE poort nodig hebt zou ik een simpele injector aanbevelen...

als je echt veel poorten nodig hebt vind ik de ubiquiti 8-150w wel een toppertje :-)
stil, sterk , managed.. topding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Tja...denk je echt dat er een zinnig antwoord op je vraag komt? Los van het feit dat je totaal geen eisen benoemd (aantal poorten/aantal PoE devices/huidig netwerk/(un)managed/etc), vraag ik me ook hoe weersbestendig dit accesspoint is (in de folder zie ik hier niets over).

Dus misschien kan je bovenstaande vragen eerst beantwoorden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
lier schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:19:
Tja...denk je echt dat er een zinnig antwoord op je vraag komt? Los van het feit dat je totaal geen eisen benoemd (aantal poorten/aantal PoE devices/huidig netwerk/(un)managed/etc), vraag ik me ook hoe weersbestendig dit accesspoint is (in de folder zie ik hier niets over).

Dus misschien kan je bovenstaande vragen eerst beantwoorden?
Het AP komt tegen de woning aan onder een overkapping te hangen dus de weerbestendigheid is geen issue.

Ik heb de switch keuze vraag eruit gehaald, dus blijft alleen mijn initiële vraag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

In principe staat het je vrij om een PoE switch te kopen, als je echter enkel maar dit AP wil gaan voeden kun je mij inziens beter een Power-Injector kopen welke compatible is met 802.3af (max. 15.4W) of 802.3at (max. 30W).

Enkele voorbeelden welke met het Aerohive AP zullen gaan werken:

pricewatch: Ubiquiti Gigabit PoE injector, 48V/0.5A
pricewatch: TP-Link PoE Splitter TL-POE10R

Denk wel even aan het feit dat je een extra patchkabel nodig hebt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 08-05-2020 17:42 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Zolang het apparaat 48V met genoeg ampere over de juiste aders aangeleverd krijgt zal het gewoon werken. Voor een enkel apparaat zal een simpele injector die genoeg watt kan leveren gewoon voldoen.

Let er bij injectoren uit het goedkope segment wel op dat je een gigabit injector koopt. Indien dit niet expliciet vermeld wordt zul je zeer waarschijnlijk maximaal 100mbit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
ijske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:20:
als je echt veel poorten nodig hebt vind ik de ubiquiti 8-150w wel een toppertje :-)
stil, sterk , managed.. topding ;)
Dat is inderdaad een mooie switch, maar ook vrij prijzig.

Was zelf aan deze aan het denken, heeft wel maar 70w aan POE budget.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesZyXEL GS1900-8HP€ 111,53€ 111,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,53
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:34:
In principe staat het je vrij om een PoE switch te kopen, als je echter enkel maar dit AP wil gaan voeden kun je mij inziens beter een Power-Injector kopen welke compatible is met 802.3af (max. 15.4W) of 802.3at (max. 30W).
Dat begrijp ik, maar ik heb geen poorten meer vrij op mijn huidige router, dus die switch moet er sowieso komen. Het gaat vooralsnog alleen om dit AP wat gevoed moet worden, maar wie weet wat de toemkomst nog allemaal brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
igmp snooping check, vlan mogelijkheden check, voldoende poe vermogen check ,

nou hop, in de winkelmand ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Dat AP werkt idd prima met elke 802.3 compatible POE injector of switch. af of at maakt in dit geval niet uit, omdat het AP toch maar <15W trekt. Dus een krachtigere POE injector is niet noodzakelijk, net wat je hebt liggen / kan krijgen.

Maar houd er wel rekening mee dat je dat ding ook nog moet configureren. Ben je bekend met SSH, consoles, en CLI's? Geen probleem, dan is het wel te doen.
Wil je een mooie uitgebreide GUI trek dan je portomonee maar, want de controller (Hivemanager) is geen goedkoop pakket.

'Officieel' kun je zonder de Hivemanager niets beginnen, maar online is wel eea te vinden hoe je 'm via een CLI toch kan inzetten.

Bv https://www.lab-time.it/2...erohive-aps-for-the-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
DJSmiley schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:44:
Maar houd er wel rekening mee dat je dat ding ook nog moet configureren. Ben je bekend met SSH, consoles, en CLI's? Geen probleem, dan is het wel te doen.
Wil je een mooie uitgebreide GUI trek dan je portomonee maar, want de controller (Hivemanager) is geen goedkoop pakket.

'Officieel' kun je zonder de Hivemanager niets beginnen, maar online is wel eea te vinden hoe je 'm via een CLI toch kan inzetten.

Bv https://www.lab-time.it/2...erohive-aps-for-the-home/
Ok, dus onderstaande tekst klopt niet?

“ Aerohive Connect
Aerohive Connect is een gratis Cloudbased oplossing waarmee u de Aerohive Connect AP122 op afstand kunt beheren en configureren. U kunt onder meer de status van het netwerk controleren, zien welke apparaten er verbonden zijn met het netwerk en een inlogpagina maken voor gasten (Captive Web Portal). De oplossing biedt tevens toegang tot HiveCare Support; een speciaal forum waar u terechtkunt met technische problemen.”
Pagina: 1