18.2 kenteken platen aanvragen

Pagina: 1
Acties:

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-11 11:23
Normaal gaat dit natuurlijk nooit lukken behalve bij import. Mijn situatie is toch wel iets anders.

Heb namelijk een 200sx s13, maar de OEM bumpers zijn in zo een staat dat ik ze niet meer kan gebruiken. Een auto van 26 jaar oud wat vooral bekend is in amerika en japan krijgt dus ook bodykits die daar gemaakt worden. En dit zijn de formaat voor een 18.2 kentekenplaat. Er zijn hier dus geen OEM bumpers beschikbaar en heb ik nu dus 2 bumpers (uit japan) waarop een 18.2 kentekenplaat op moet.

Hoe groot is de kans dat de rdw dit toestaat? Voor de achterbumper is er geen ene mogelijkheid om een lange kentekenplaat erin te krijgen.

Voor referentie kan je op google zoeken naar een "Type x 180sx body kit".

Heb een mailtje gestuurd naar de RDW en die heeft er doorgestuurd naar de technische afdeling. Ben toch wel benieuwd of ik een een 18.2 kenteken ga krijgen

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Niet. Zonder de goede code op je kenteken bewijs ga je nooit kleine platen krijgen. Helemaal niet omdat je de originele bumpers gaat vervangen voor aftermarket.

---RAWE CEEK!!!---

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd. NL wetgeveing verplicht normale kentekenplaten en RDW vereist ook fatsoenlijke bevestiging voor een kenteken. Feitelijk ga je met die bumpers dus al de mist in.
Hoe jij zelf NL platen op een bumper schroeft mag je zelf weten, als het maar een NL plaat is. Dat jij de pech hebt dat er geen OEM bumper beschikbaar is, doet daar niks aan af. Er moet een kentekenplaat op zitten en die moet fatsoenlijk bevestigd zijn. Of dat er cosmetisch nog uit ziet is geen criterium.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

van de RDW site :
Bent u in het bezit van een kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard), dan kunt u met de RDW kentekencheck nakijken of deze kentekenplaten voor uw voertuig toegestaan zijn. U ziet dan bij ‘Bijzonderheden’ onder het kopje ‘Basis’: code 55: kentekenplaat model 18.2 toegestaan. Staat dit er niet bij, dan is het niet toegestaan.
Als je die code niet hebt dan zul je inderdaad naar het RDW moeten gaan of je die code kunt krijgen en dus nieuwe platen aan kunt vragen. Anders moet je dus die nieuwe bumpers gaan verbouwen...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:45
Er zijn volgens mij best een hoop mensen met dergelijke auto's die ze gewoon monteren en die boete van 140 riskeren. Dacht dat je er in het buitenland wel mee moest uitkijken, maar je hoort in Nederland zelden dat ze daar boetes voor geven.

• Amrezy
Ok duidelijke antwoorden. Zie mensen op forums die het wel aangepast kregen. Ben benieuwd, over een tijdje dan maar ff langs een rdw keurstation rijden en kijken wat ze zeggen

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook een IGK aanvragen bij de RDW (zie wijzigen of restaureren):
https://www.rdw.nl/partic...en/keuringsafspraak-maken

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Amrezy
Juup schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:28:
Je kunt ook een IGK aanvragen bij de RDW (zie wijzigen of restaureren):
https://www.rdw.nl/partic...en/keuringsafspraak-maken
Thanks, wist ik niet!!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De vuistregel is, alleen als af-fabriek er geen normale plaat op past, krijg je ontheffing voor een 18.2. Past er wel een normaal formaat plaat op, dan krijg je geen ontheffing, zelfs niet als de auto van oorsprong uit een land komt met 18.2-platen (zoals Amerika of Japan).
Aangezien jouw auto ooit in Nederland is geregistreerd met een normale plaat, is de kans minimaal dat je nu met een andere bumper wel toestemming gaat krijgen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:04
Gewoon contact opnemen met het RDW en het vragen. Dan weet je altijd dat het goed komt.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1