Toon posts:

Kleuren op scherm 'lopen uit'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
De kleuren op mijn beeldscherm lijken 'uit te lopen'.
Ik weet niet goed hoe dit correct te omschrijven. Heb onderaan een print screen toegevoegd waarop het duidelijk zichtbaar is. Weet iemand wat dit veroorzaakt en wat ik kan doen om het te verhelpen?
Dank bij voorbaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia GeForce GTX 560

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb echt geen idee wat ik hier tegen zou kunnen doen, heb dus nog niks echt geprobeerd. Ik hoop via deze weg te weten te komen wat het probleem is en of ik er iets aan kan doen.

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jevAKDuPYyIZzGklYnmp2uUc4V0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j53YkjPB1oNKMLpf4rZ5YpcU.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:45
In je afbeelding is niets te zien, is het niet je scherm die niet met je ingestelde resolutie overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je specifiek de tekst bedoelt, dan zou je eens naar je ClearType instellingen kunnen kijken. Verder zie ik ook niks vreemds aan je screenshot

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Gok dat het een instelling is van je monitor, ik zie namelijk niks op je screenshot.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het aan de kabel ligt die beeldscherm met pc verbind. Als ik met de kabel pruts veranderd het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

(jarig!)
Heb je misschien per ongeluk het uitgevoerde kleurformaat op YCbCr 4:2:2 of 4:2:0 staan?

Met chroma subsampling krijg je namelijk wat kleuruitloop op je monitor, zeker bij tekst.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik sluit me bij Blaat aan.

Welke monitor heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:45:
Denk dat het aan de kabel ligt die beeldscherm met pc verbind. Als ik met de kabel pruts veranderd het..
Voor het geval je het zelf nog niet had bedacht: probeer eens een andere kabel ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:45:
Bij digitaal zou ik dat niet verwachten. Heb je je monitor aangesloten via vga?
Pagina: 1