Microfoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukaeaeap
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik zoek een?
Microfoon.

Wat is je budget?
Ongeveer 50 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik neem veel filmpjes op voor YouTube met tutorials alleen ik gebruik nu mijn telefoon als microfoon maar dat is natuurlijk erg onhandig voor het editten en voor mijn bureau ruimte. Dus ik zoek vervanging. Het moet aansluitbaar zijn op een windows pc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze microfoon had ik al gevonden, maar die is wel aan de prijzige kant:
[url="https://www.bol.com/nl/p/blue-microphones-snowball-ice-streaming-microfoon-white/9200000011843545/?s2a=#productTitle"]
.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand nog andere suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door Lukaeaeap op 08-05-2020 12:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Genoeg keuze in de Pricewatch toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
Het moet aansluitbaar zijn op een windows pc.
Voor een microfoon maakt het besturingssysteem niets uit (en omgekeerd ook niet). Belangrijker is welke aansluitingen je al beschikbaar hebt? Enkel USB, of ook een 3,5mm jack of XLR?

En naar wat voor vorm microfoon ben je op zoek? Eentje die met een pootje op je bureau staat, of eentje die op een verstelbare arm erboven hangt, of een clipje?

Houd er trouwens wel mee dat deze prijsklasse kwalitatief gezien tegen kan gaan vallen, en je qua geluidskwaliteit bijna beter af bent met je telefoon.
Heb je trouwens niet stiekem ergens een headset of oortjes met een microfoon erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukaeaeap
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04-2021
@ShitHappens ik heb USB en 3,5mm jack. Maar ik heb wel een setje oortjes met een microfoon erin alleen wat ik ook geprobeerd heb het microfoontje erin werkt niet. Ik heb verschillende software geprobeerd, aan sluiten in de 6 verschillende audio poorten van mijn pc (ook voor microfoon). Dus daarom dacht ik dat het misschien aan het besturingssysteem ligt. Maar naar welke prijsklasse moet ik kijken als ik een betere geluidskwaliteit wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit misschien een goede optie voor je?
https://www.thomann.de/nl/behringer_c1u.htm

Zie bijv. dit filmpje, waar hij gebruik maakt dat de desbetreffende microfoon:
YouTube: Behringer C-1u USB Microphone Review / Test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
@Lukaeaeap Dan zal het helaas waarschijnlijk zijn, dat geen enkele audiopoort de 4-polige 3,5mm jacks ondersteunt. Hier zijn wel verloopjes voor te krijgen, maar bijzonder geweldig wordt dat ook niet. Deze microfoontjes zijn vaak niet van bijzondere kwaliteit, mocht het kabeltje per ongeluk bewegen kan dat te horen zijn, storing oppikken etc.

Als je echt binnen de €50 wilt blijven, zou je idd eens naar bovengenoemde microfoon kunnen kijken, of iets als pricewatch: Trust GXT 232 Mantis Streaming Microphone

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn, is even doorsparen, en dan naar pricewatch: Røde NT-USB microfoon of pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zilver kijken. Daar zou je nog meer en langer profijt van kunnen hebben, maar dat is dan er eigen overweging... Ik snap dat voor sommigen €100 extra best veel kan zijn ;)
Pagina: 1