Dell XPS 13 9350 wordt niet wakker uit slaapstand.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12
Dag medetweakers! Ik heb onlangs een tweedehands XPS 13 9350 gekocht. Mooi apparaatje, alleen heb ik problemen met de slaapstand. Als ik de laptop dichtklap of zelf in slaapstand zet, wordt hij regelmatig niet wakker. Hij start dan weer "koud" op en ik moet pagina's e.d. herstellen. Ik heb het idee dat er wel een lampje knippert voordat hij van de slaapstand naar "uit" gaat.

Het lijkt vooral zo te zijn als hij langer in de slaapstand staat. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het probleem lijkt te blijven bestaan. Wat heb ik geprobeerd:

Laatste Bios geïnstalleerd (2x)
Power setting gechecked in windows.
Wake on USB aangezet.
Chipset/Videokaart drivers opnieuw geïnstalleerd.
Probleem doet zich voor op zowel batterij als aan de lader.
Clean install met alleen de noodzakelijke drivers.
Dell Support assist gedraaid.

Wat kan ik nog proberen? De vorige eigenaar had er in Ubuntu geen last van, lijkt dus iets softwarematigs te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Neem aan dat je deze stappen hebt gevolgd? ( Lijkt er wel op )
https://www.dell.com/supp...but-will-power-on?lang=en

Als ik zoek bij het 9370 model, dan is er de volgende mogelijk oplossing. ( iemand op werk had een probleem, weet niet meer zeker of dit gerelateerd was aan de slaapstand )
https://www.dell.com/comm...e-from-sleep/td-p/6126521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Dank voor je reactie. Ik heb die stappen inderdaad geprobeerd en ook het register entry aangepast, helaas nog steeds geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Je kan door google met termen van Dell 9350 not coming out of sleep.

Wat er bij een Latitude 5990 model bij werk aan de hand is zodra die op zwart scherm gaat vanwege inactiviteit dan komt die er niet uit. Probleem ligt daarbij met de Graphic drivers die het veroorzaakt. Ik moet 2018 Augustus driver gebruiken om dan het probleem niet te hebben.

Dit kan natuurlijk niet gerelateerd zijn maar door verder te googlen kan je mogelijk op een oplossing komen voor de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Check eens in je eventlog of je de kritieke error 41 hebt? Wat bij mij helpt is fastboot uitzetten in de energie settings.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Die error heb ik inderdaad gekregen zie ik. één keer in de afgelopen 24 uur, net zo vaak als het probleem zich voordeed. Heb nu fastboot uitgezet. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Als ik google op die error krijg ik veel resultaten over een power issue. Zou het te maken kunnen hebben met de (kwalitatieve) aftermarket accu die ik net heb geplaatst?
Edit: Ik probeer het nu met de originele accu.
Edit 2: Probleem lijkt weg te zijn met de originele accu!

[ Voor 77% gewijzigd door __xeno__ op 11-05-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
Ik heb de vervangingsaccu omgeruild voor een andere, ook daarmee komt het probleem terug. De laptop lijkt de vervaningsaccu niet te accepteren, maar met de originele accu is er niks aan de hand.

Toch maar kijken of ik een originele kan vinden, ik kan ook niks in de bios aanpassen m.b.t. vervaningsaccu's lijkt het.
Pagina: 1