Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Right, het wordt tijd voor mij om maar eens een echt Windows licentie aan te gaan schaffen. Na jarenlang tweaken en pielen en downloaden, wil ik het ook eens netjes doen. Enter: de wondere wereld van de Microsoft Licenties. 8)7

Mijn vraag:
Welke versie raden jullie me aan om te gebruiken als nette, geldige licentie, en zijn er goedkope verkoopkanalen die niet in een grijs gebied zitten te klieren? Ik wil best de volle prijs (140-ish) betalen, maar heb geen zin om achteraf te horen dat 100 daarvan niet nodig was. :)
Dus:
  • Pro of Home?
  • OEM of standard?
  • Microsoft store of via werkgever/andere winkel?
  • andere tips :)
Ik ga de licentie gebruiken op mijn eigen PC. Die gebruik ik voor gaming, maar ook voor werk (naast mijn werklaptop). Ik bouw/mod/vervang vrijwel doorlopend onderdelen in mijn PC, dus volgens mij gaat dat problemen geven met een OEM versie.

Ik heb al gezocht hier en in het wilde westen op het wereldwijde web, maar kan nergens een eenduidig antwoord van een onafhankelijke bron vinden.

Ten overvloede: ik heb geen behoefte aan een discussie over de ethiek van kraken/download/grijze markt/licentieprijzen/shady winkeltjes etc etc. Ik wil het gewoon een keer netjes doen en er van af zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:26

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Ehhh thanks, I guess... maar ik mis een beetje motivatie. :)

Het komt erop neer dat als ik me aan de regeltjes wil houden dat er geen opties onder de 200 zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je 100% legitimiteit wil kan je het beste in de Microsoft Store een Home-licentie bestellen. Kost je 140 euro. Vergelijk de Home en Pro uitvoeringen om te zien of het meerwaarde voor je biedt. Meestal is dit niet nodig. (Hyper-V of een er naar toe verbinden via RDP heb je pro nodig, RDP clients werkt op beide)

Alle sites waar je voor een tientje of 2 een Pro-licentie kan kopen is gewoon op z'n minst discutabel of het legitiem is. Tenzij de site op het onderwijs is gericht zoals slim of surfspot

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 08-05-2020 11:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 22:18
Het belangrijkste verschil voor huis-tuin-en-keuken gebruik: geen Remote Desktop naar Windows Home?

Gek genoeg niet meteen te lezen vanaf deze pagina
https://www.microsoft.com...re-windows-10-home-vs-pro
maar hier
Wikipedia: Windows 10 editions

[ Voor 53% gewijzigd door biomass op 08-05-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtrafris
Ik zou remote alleen gebruiken van de PC naar de laptop, en ik zie dat dat wél kan (alleen PRO kan als 'slave' werken, beiden kunnen 'master' zijn). Ik denk dat ik dan met de Home versie wel goed zit.
Gunner schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:15:
Als je 100% legitimiteit wil kan je het beste in de Microsoft Store een Home-licentie bestellen. Kost je 140 euro. Vergelijk de Home en Pro uitvoeringen om te zien of het meerwaarde voor je biedt. Meestal is dit niet nodig. (Hyper-V of een er naar toe verbinden via RDP heb je pro nodig, RDP clients werkt op beide)
Wat Gunner zegt dus :)

[ Voor 57% gewijzigd door Xtrafris op 08-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik bouw/mod/vervang vrijwel doorlopend onderdelen in mijn PC,
Als je het moederbord vervangt dan moet je in principe een nieuwe W10 licentie kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Xtrafris schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:09:
Ik ga de licentie gebruiken op mijn eigen PC. Die gebruik ik voor gaming, maar ook voor werk (naast mijn werklaptop).
Heb je zelf al gekeken naar de feature verschillen die er zijn? Dat zul je moeten gaan relateren naar de requirements die jij stelt. Welke versie denk jezelf dat het beste aansluit?

Als voorbeeld:
Je gaat hem ook gebruiken voor je werk. Sla je dan ook (tijdelijk) werkgerelateerde data op? Indien ja, is bitlocker dan een requirement? Indien ja, dan is de Home versie al geen optie...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Goed punt... ik denk dat ik het erop neer gaat komen dat ik gewoon naar de laptop remote waar wel een pro licentie op zit.
Pagina: 1