Kabel en aansluiten 1440 + 144hz monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-01 17:50
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek de beste manier om mijn Iiyama monitor aan te sluiten op mijn Dell G5 15 5590. De juiste kabel voor de juiste aansluiting.

Thunderbolt 3 via USB-C of via Mini-Displayport?

Monitor:
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart

Laptop:
https://www.dell.com/nl-n...es-15-5590-laptop/cng5533

Ik wil de beste aansluiting gebruiken om te kunnen gamen op 2560x1440 @144hz. Hiervoor lees ik verschillende opties om de monitor aan te sluiten. Mijn laptop heeft een thunderbolt USB-C aansluiting en een mini-displayport. GPU is een RTX2060.

De monitor heeft een displayport, hdmi en dvi-D aansluiting.

Ik heb wat proberen te zoeken maar weet nou niet of mini-displayport of usb-c de beste manier is. Volgens mij zijn beide poorten wel aangesloten op de RTX2060, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Welke kabel en aansluiting kan ik het beste hiervoor gebruiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is redelijk onbeperkt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Geen voorkeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mantus op 08-05-2020 14:23 ]

Beste antwoord (via Mantus op 08-05-2020 16:58)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
Maakt werkelijk geen bal uit.

Zowel uit de Displayport-aansluiting als uit de Thunderbolt komt een Displayport-signaal.

De kans is veruit het grootste dat je mini-displayport in ieder geval aan je RTX2060 zit.

En Thunderbolt is veelzijdiger, dus ik zou die lekker gebruiken als je hem daadwerkelijk nodig hebt, voor laden, een dock etc.

Dus gewoon een Mini-Displayport naar Displayport of een adaptertje van mini_DP naar DP en die op de bij je monitor geleverde DP-kabel zetten.
Zoiets: pricewatch: Delock 65626

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Zowel uit de Displayport-aansluiting als uit de Thunderbolt komt een Displayport-signaal.

De kans is veruit het grootste dat je mini-displayport in ieder geval aan je RTX2060 zit.

En Thunderbolt is veelzijdiger, dus ik zou die lekker gebruiken als je hem daadwerkelijk nodig hebt, voor laden, een dock etc.

Dus gewoon een Mini-Displayport naar Displayport of een adaptertje van mini_DP naar DP en die op de bij je monitor geleverde DP-kabel zetten.

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-01 17:50
White Feather schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:04:

Wat een heerlijk duidelijk antwoord, dankjewel!