Toon posts:

Laptop gezocht voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen!

Ik zit al jaren lang te fantaseren over mijn eigen Youtube kanaal, dus waarom niet er voor gaan wanneer ik nu zeeën van tijd heb? Vandaar dat ik de afgelopen weken al research heb gedaan, maar momenteel vastloop op mijn laptop. Ik ging er van uit dat ik deze kon gebruiken voor videobewerking in 1080p, maar kwam tot de spijtige ontdekking dat dit geen succes zou gaan worden. Zuur, dus ik moet op zoek naar een nieuwe laptop. Ik gooi het nu even op laptop, omdat ik nooit een PC heb gehad. Mochten jullie adviseren om voor een PC te gaan, dan sta ik daar natuurlijk ook voor open (maar dan staat dit topic natuurlijk op de verkeerde plek)!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil in ieder geval video's gaan bewerking in 1080p. Dit beeldmateriaal heb ik opgenomen met de Elgato Game Capture HD60 S. Dit heeft de volgende eisen:
• Windows 10 (64-bit)
• 4th generation quad‑core Intel Core i5 CPU (i5-4xxx or comparable)
• Intel HD, NVIDIA GeForce GTX 600 series or VCE 3.x compatible AMD graphics (or better)
• 4 GB RAM, built-in USB 3.x port

Ik wil er dus niet op gaan gamen! Dit zal voorlopig console gaming zijn.

Wat is je budget?
Hier komt de uitdaging: in ieder geval minder dan € 1000,-. Het liefst zo weinig mogelijk (nog onder de € 500), want ik heb meer dan alleen een laptop nodig. Daarom zoek ik ook naar tweedehandse opties, maar dan moet ik natuurlijk wel weten waar ik naar moet zoeken :-). Maar wees vooral eerlijk in de prijzen!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, dit ben ik niet van plan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta 100% open voor suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Videobewerking is iets anders dan een videocapture apparaat. Dat de minimale eisen van een capture apparaat het bovenstaande lijstje laag is, garandeert dat nog geen soepele ervaring in videoeditingsoftware.

Daarnaast is de vraag voor een tweedehands laptop erg persoonlijk, maar mijn redenen om je te adviseren om voor een nieuwe te gaan is:
Minimaal 2 jaar garantie en support
Nieuwe accu
Geen gevaren voor een miskoop.

De prijzen van tweedehands goed presterende laptops met losse videokaart beginnen meestal vanaf 500 euro, maar met 16 gb geheugen zie je ze zelden. De vraag dan ook of je zo'n bedrag aan een tweedehands laptop wil uitgeven.

Dit is een redelijke tweedehands optie:
V&A aangeboden: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-E4392T

Waar zou je op kunnen letten met het aanschaffen van een laptop?
Minimaal een processor met 4 cores , dus geen i5 of i7 U variant.
Minimaal 8gb ram, maar liever 16gb
Minimaal een losse videokaart. 2gb videoram is ok, maar 4gb videoram is beter.
Een SSD van minimaal 250gb.

Maar zoals gezegd zou ik als ik jou was een nieuwe kopen, zoals bijvoorbeeld:
https://outlet.mediamarkt...ming-15-ec0150nd-ID104023
Of:
pricewatch: Acer Aspire 7 A715-74G-73BB

[ Voor 18% gewijzigd door DeArmeStudent op 08-05-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
MSI P15, maar dat is ver boven het budget gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 23:43
Een los scherm, muis en toetsenbord werkt veel fijner als je hem niet steeds hoeft mee te nemen. Een paar uur achter elkaar geconcentreerd video's bewerken (of wat voor werk dan ook) is echt veel vermoeiender op een laptopscherm en toetsenbord. Ik zou dan ook voor een desktop gaan. (laptop met los scherm/muis/toetsenbord kan ook, maar dat wordt nog weer veel duurder...)

Je koopt een laptop omdat je hem mee wilt nemen, of omdat je hem makkelijk weg wilt kunnen zetten als je hem niet nodig hebt. Dat eerste is bij jou niet van toepassing, dus je moet je afvragen hoe belangrijk dat tweede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:18:
Videobewerking is iets anders dan een videocapture apparaat. Dat de minimale eisen van een capture apparaat het bovenstaande lijstje laag is, garandeert dat nog geen soepele ervaring in videoeditingsoftware.

Daarnaast is de vraag voor een tweedehands laptop erg persoonlijk, maar mijn redenen om je te adviseren om voor een nieuwe te gaan is:
Minimaal 2 jaar garantie en support
Nieuwe accu
Geen gevaren voor een miskoop.

De prijzen van tweedehands goed presterende laptops met losse videokaart beginnen meestal vanaf 500 euro, maar met 16 gb geheugen zie je ze zelden. De vraag dan ook of je zo'n bedrag aan een tweedehands laptop wil uitgeven.

Dit is een redelijke tweedehands optie:
V&A aangeboden: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-E4392T

Waar zou je op kunnen letten met het aanschaffen van een laptop?
Minimaal een processor met 4 cores , dus geen i5 of i7 U variant.
Minimaal 8gb ram, maar liever 16gb
Minimaal een losse videokaart. 2gb videoram is ok, maar 4gb videoram is beter.
Een SSD van minimaal 250gb.

Maar zoals gezegd zou ik als ik jou was een nieuwe kopen, zoals bijvoorbeeld:
https://outlet.mediamarkt...ming-15-ec0150nd-ID104023
Of:
pricewatch: Acer Aspire 7 A715-74G-73BB
Geweldige tips, dank! Oh en ik verbaas me over de Mediamarkt Outlet. Ben al jaren fanatiek Mediamarkt bezoeker, maar werkelijk nog nooit gehoord van de Outlet...
Al met al, ben het met je eens dat ik voor een nieuwe laptop moet gaan i.p.v. een tweedehandse.

Maar, dan besef ik het volgende:
thomas_n schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:37:
Een los scherm, muis en toetsenbord werkt veel fijner als je hem niet steeds hoeft mee te nemen. Een paar uur achter elkaar geconcentreerd video's bewerken (of wat voor werk dan ook) is echt veel vermoeiender op een laptopscherm en toetsenbord. Ik zou dan ook voor een desktop gaan. (laptop met los scherm/muis/toetsenbord kan ook, maar dat wordt nog weer veel duurder...)

Je koopt een laptop omdat je hem mee wilt nemen, of omdat je hem makkelijk weg wilt kunnen zetten als je hem niet nodig hebt. Dat eerste is bij jou niet van toepassing, dus je moet je afvragen hoe belangrijk dat tweede is.
Ik zie inderdaad even niet in waarom ik nog per sé een laptop wil. Ook met oog op het uitbreiden van een desktop, denk ik toch dat ik daar voor ga! Ik zal een nieuw topic aanmaken op het juiste subforum :-) (mocht iemand dit lezen en nu al advies hebben voor een desktop, let me know)

Dank allen!