Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe multitask laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Een Windows laptop:
- foto's bewerken (ik gebruik nu Luminar 4)
- Netflix
- internetten
- films kijken
- bij teveel tijd ook nog wat sims 4
Voornamelijk gaat het om het bewerken van foto's en veel surfen. Ik gebruik online word, Excel etc.
Ik maak foto's met een systeemcamera raw dus dat zijn redelijk grote bestanden. Mijn huidige laptop ( asus R510C met een i5) loopt constant vast, accu is al 3 jaar kapot en ooit ranja overheen gegaan. Hangt dus constant aan de stroom en de toetsen zitten elke dag opnieuw vastgeplakt, tijd voor iets nieuws.

Wat is je budget?
Rond de €650 maar ik hoop daar onder te kunnen blijven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hooguit een x per jaar mee op vakantie maar dat is niet de bedoeling. Staat nu ook al 3 jaar als vaste 'pc' aan het bureau. Wel met antireflectie scherm graag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ooit een nare ervaring gehad met een Acer laptop, wel weer een positieve met een Acer desktop.
Hp gehad beviel prima. Op dit moment een Asus, ook prima (doet al 7 of 8 jaar dienst), lenovo is ook prima. Maakt me niet zoveel uit als het maar geen onbekend merk is.

Ik had zelf al deze laptops gevonden maar ik weet niet zo goed of ik de AMD ryzen 5 aandurf van HP. Het zegt mij namelijk niet zoveel dus ik weet niet of die processor voldoet aan wat ik wil. Heeft wel weer 16gb werkgeheugen. Ik vind het lastig de specificaties te vergelijk, ik weet wel wat maar lang niet alles. Dus eventuele opties zijn (maar sta zeker open voor wat anders):

HP Pavilion 15-cw1948nd
Asus VivoBook D509DA-BQ053T
HP Pavilion 15-cw1947nd
Acer Aspire 3 A315-56-59Y1

Ook niet onbelangrijk liefst een 15inch.

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-05-2020 23:06)

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:33
Spelletjes zoals de Sims 4 kunnen er prima op (nog wat nieuwere spelletjes ook wel hoor, alleen de nieuwste AAA-games niet).

Foto's bewerken gaat ook prima. Als het je werk zou zijn en elke seconde die het sneller gaat je geld oplevert dan was het interessant geweest naar iets snellers en duurders te kijken, maar wanneer het een hobby is zou ik dat niet aanraden. Binnen het budget dat je voorstelde is er niet zomaar iets veel beters te krijgen.

Sowieso is die laptop in alle opzichten (zeker performance) een grote stap vooruit ten opzichte van je oude.

Alle reacties

• thomas_n
Die HP's zien er prima uit voor de prijs waar ik ze nu voor zie staan (550 en 650 euro). Alles wat je mag verwachten in die prijscategorie zonder grote minpunten.

De duurdere heeft dubbele opslag en ram geheugen, als je veel grote foto's opslaat en bewerkt kan dat zeker nuttig zijn, voor je andere gebruiksdoelen maakt het geen verschil.

Van de andere twee laptops zie ik nu geen beschikbare prijs, dus die zijn moeilijker te vergelijken.

De AMD Ryzen 5 die je nu in veel laptops vindt is een goede processor met prima ingebouwde graphics, die ook nog eens niet heel duur is. Zeker geen slechtere keuze dan Intel op het moment.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 20:24

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

HP Paviljon 1948:
Let er wel op dat die Radeon videokaart zomaar 2 GB intern geheugen opslokt. Verder is die Ryzen 5 een prima CPU. Ik maak er nu ook gebruik van. :)

Asus:
Zie opmerking bij de HP. In deze zit slechts 8 GB waar je dus maar 6 GB van overhoudt!!!!! Met grote foto's zou ik dan niet willen werken. Minimaal 16 is aan te raden.

HP Paviljon 1947:
Zie beide opmerkingen. Hier zit namelijk ook maar 8 GB in.

Acer:
merk: matig
videokaart: Intel UHD Graphics: Blegh (=niet goed)
Slechts 8 GB intern geheugen.

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een voorkeur voor de HP en met jullie professionele input ga ik deze met een gerust hart bestellen. Wel de 16gb werkgeheugen versie! Dank jullie :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog 1 vraag:

De HP Pavilion 1948, is de videokaart ook geschikt voor eventueel de sims 4?

Fotobewerking zal die wel mee weg komen?

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Mijn ex-vrouw heeft eenzelfde chipset aangeschaft niet zo lang geleden (vega 8), en speelt vrolijk sims 4 zonder issues.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Sims 4 is 6 jaar oud en was toen al geen zwaar spel, dat komt dus wel goed.

Fotobewerking gebeurd vooral met de CPU en die zal een stuk vlotter zijn dan je huidige ( i5-3337U)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 20:24

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ja, die GPU is prima voor casual gaming. :)

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net deze tegen: https://outlet.mediamarkt...ming-15-ec0150nd-ID104023 en deze: https://outlet.mediamarkt...-ID104847?search=dk0100nd

En nu twijfel ik toch tussen de 3 HP modellen. Jullie nog advies? Welke is het beste of is het verschil verwaarloosbaar? Er zit een andere processor en videokaart in en online kan ik geen site vinden waar ik ze op basis van ervaring kan vergelijken. Sorry voor mijn vragen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2020 21:19 . Reden: Link vergeten ]

• thomas_n
Die andere twee zijn gaming-laptops. Met die flinke korting (omdat ze al geopend zijn geweest) zijn het op zichzelf goede deals (meer "bang" voor je "buck" dan de eerdere HP), ik vraag me alleen af of het de juiste laptops voor jou zijn.

Het grootste voordeel van die laptops is de betere grafische kaart, echter, als je geen nieuwere spellen speelt dan The Sims 4 heb je daar niet zo heel veel aan.

Het meest opvallende verschil is toch het totaal andere, veel opvallender uiterlijk van die laptops. Ze zijn een stuk dikker en zwaarder en ook meer "gaming" vormgegeven. Je moet je afvragen of je dat mooi vindt (kan natuurlijk...).

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk! Dus met de eerste hp keuze hoef ik niet bang te zijn dat ik tegen performance problemen aanloop bij het bewerken van foto's of ooit een spelletje? Want daar ben ik wel een beetje bang voor maar goed, zoveel kennis heb ik er niet van.

De gaming laptops zijn inderdaad niet mijn smaak qua vormgeving maar he, het moet functioneel zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• thomas_n
Spelletjes zoals de Sims 4 kunnen er prima op (nog wat nieuwere spelletjes ook wel hoor, alleen de nieuwste AAA-games niet).

Foto's bewerken gaat ook prima. Als het je werk zou zijn en elke seconde die het sneller gaat je geld oplevert dan was het interessant geweest naar iets snellers en duurders te kijken, maar wanneer het een hobby is zou ik dat niet aanraden. Binnen het budget dat je voorstelde is er niet zomaar iets veel beters te krijgen.

Sowieso is die laptop in alle opzichten (zeker performance) een grote stap vooruit ten opzichte van je oude.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt Thomas! Ik voel me wat zekerder en ga hem bestellen. Het zal vast goed komen en inderdaad een vooruitgang zijn.

Dank je!
Pagina: 1