Epic game store refund

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Ik heb enkele dagen geleden Old World gekocht via de Epic Games store. Het spel is kort daarna in de sale gegaan en Epic heeft denk ik, op eigen initiatief, de 25% korting alsnog aan mij teruggegeven (waarvoor hulde _/-\o_ ). Wel een beetje vreemd om dat zonder enige communicatie over de reden te doen. Alleen snap ik niet hoe ik daadwerkelijk weer bij dat geld kan of er wat mee kan doen. Ook vraag ik me af of dit een gebruikelijke policy is van de Epic Gamestore? Ik kan er bij hun niks over vinden.

Bij epic staat het volgende:
5/6/2020 Old World €8.25 Refunded
5/4/2020 Old World - €32.99 Completed
Ik ontving een mailtje van de betalingsprovider Xsolla dat er een bedrag aan mijn "balance" was toegevoegd:
Product - Epic Games
Transaction number
###########
Transaction date
05/04/2020
Merchant
Xsolla
Balance added
€8.25
You can use money from your balance for full or partially payment for in-game items, currency, etc.
Het geld is niet teruggestort op mijn rekening. Ik heb uitgebreid gechat met iemand van Xsolla, maar ik denk dat we elkaar maar niet begrepen. Uit het mailtje lijkt het alsof ik een account met een balance heb bij hun maar volgens mij is dit niet zo. Het enige wat ik er uit kreeg was ja dit klopt en dit is uitgevoerd.
Ook bij Epic kan ik nergens vinden dat er iets is als een balance, wallet of iets dergelijks is. Ik heb Epic ook geprobeerd te bereiken maar daar komt nog erg weinig reactie vandaan, staat wel dat ze erg druk zijn en dat het wat langer kan duren.

Heeft iemand ervaring met refunds zoals deze via Epic/Xsolla? Is er wat fout gegaan en had het geld op mijn rekening moeten staan, of staat het geld in een wallet van een van de twee en zo ja hoe kom ik daar bij?

Beste antwoord (via jmzeeman op 08-05-2020 10:38)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Kijk eens wat er gebeurt als je iets in je winkel mandje doet en naar betalen gaat. Komt er dan een korting van 8.25?

Ze proberen het terug te storten op de manier hoe je betaalt hebt. Maar als je via Ideal betaalt zal dat lastig gaan. En dan kan het wel als tegoed aan je account worden toegevoegt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Kijk eens wat er gebeurt als je iets in je winkel mandje doet en naar betalen gaat. Komt er dan een korting van 8.25?

Ze proberen het terug te storten op de manier hoe je betaalt hebt. Maar als je via Ideal betaalt zal dat lastig gaan. En dan kan het wel als tegoed aan je account worden toegevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Dat had ik direct al geprobeerd, maar zag toen niks. Nu staat er inderdaad wel bij dat ik een balance bij Xsolla of Epic heb. Blijkbaar kost het gewoon even om te verwerken of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osHK6-XQCdAcQX6YbB9twLDEz58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sbCBon6iaF1Pap3EE8BWCkX2.png?f=fotoalbum_large

Wel bijzonder dat je daar dus een soort account hebt wat je verder niet kan inzien. Vind nu ook een verklaring voor de refund:

Was dus geen actie van epic maar van de uitgever van het spel.

[ Voor 20% gewijzigd door jmzeeman op 08-05-2020 10:47 ]