waar bestaat een scroll compressor uit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsMeJordy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Hoi allemaal.

De afgelopen dagen zit ik al te zoeken naar wat van materiaal de onderdelen in een scroll compressor en wat de eigenschappen ervan zijn. Zelf kan ik alleen helemaal niks vinden. Ik vind dan wel de benaming in het Engels maar na een vertaling naar het Nederlands toe schiet ik er nog steeds niet veel mee op.

Nu vroeg ik me af als een van jullie hier misschien meer verstand van heeft en misschien zelfs wel een site heeft waar dit dan wel op staat. het maakt trouwens niet echt uit wat van type scroll compressor, maar het zou wel fijn zijn als het er ook een is die bij een warmtepomp wordt gebruikt. Als het natuurlijk niet teveel moeite is.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door ItsMeJordy op 08-05-2020 09:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-05 18:08
En hier nog wat info:

Wikipedia: Scroll-compressor

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 20:43
https://www.mvwautotechniek.nl/g-lader/

Ik heb jaren een VW golf met G-lader gereden. Een geweldige motor met veel koppel en prachtig G-lader geluid. De eerste generatie g-laders hadden wat problemen met de afdichting tussen de spiralen waardoor er minder druk opgebouwd kon worden, dus minder vermogen. Bij de tweede generatie was dat probleem verholpen. Door het monteren van een poelie met een andere diameter gaat het spiraal sneller draaien, meer druk meer vermogen. Zo zou je in theorie het vermogen van een dergelijke warmtepomp kunnen opvoeren, als deze warmtepompen bestaan.

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp.