Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 00:08
Beste Tweakers,

Recentelijk heb ik mijn MicoATX systeem in een nieuwe kast gebouwd, de Caselabs M8 was me toch wat te groot voor deze build. Het gaat om een Ryzen 2600 met wraith cooler en een Strix GTX1080ti. Dit zit in de Coolermaster NR400.
Nu is door het design van het moederbord, de achterste fan op de kaart tegen de Sata kabels aangekomen en is er een fanblade afgebroken. De oorzaak van het probleem is dan ook al verholpen en er zijn al nieuwe fans onderweg. Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk om deze blade te lijmen aan de kaart om het weekend door te komen.
En\of, is het veilig om de kaart te gebruiken met 1 gebroken fanblade, ik merk wel dat tijdens het gamen deze veel last van trillingen heeft. Ik neem aan dat deze trillingen voor 2 dagen weinig schade kunnen aanrichten op de overige hardware ?

Deze fans zijn 11-blade fans, een andere blade afbreken om het uit te balanceren in niet mogelijk.

Mocht er meer info nodig zijn post ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er iets funest is voor elektronica, dan zijn het wel trillingen. Een van de redenen waarom het lastig is om elektronica voor de automotive en railtoepassingen te maken.
Toegegeven, dan gaat het wel om een langere duur. Alsnog zou ik het er niet op wagen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Onbalans met weinig gewicht en trillingen met weinig energie zoals bij deze fan gaan geen probleem geven. Behalve aan de ophanging van de fan zelf.

Of de draait de fan 8000 rpm?

Koppel de fan desnoods even los. Je hebt er immers 3.
Of breek toch aan de andere kant ook een blad af zodat hij meer in balans is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Ik zou me niet zo druk maken om het onbalans voor die paar week, wellicht heb je er zelf het meeste last van door wellicht een irritant geluid door het onbalans?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 00:08
De trillingen komen momenteel alleen voor bij een bepaald bereik van de fan, meestal tussen de 50-58% fan speed. het gaat dan om 1800rpm. Waarschijnlijk draait deze dan in zijn "eigenfrequentie" door de afgebroken fan.
Met Msi afterburner is dus wel een custom profiel te maken om deze buiten deze range te houden. helaas gaat dit funest worden met het spelen van Modern Warfare (als deze uberhaupt een keer niet crasht :+

Nieuwe fans zijn maandag in huis, dus ga ook proberen om nog een blad af te breken of eventueel te lijmen.
En mocht dat niet werken, laat ik hem maar lekker vibreren voor de paar uurtjes dat ik speel in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Je zou nog even wat elastiek tussen de fan en de kast kunnen doen, dan worden de trillingen in elk geval minder doorgegeven
Pagina: 1