Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Ik heb een IPad pro.

Mooi ding maar kan ik er mijn school opdrachten op doen?
Die worden geleverd in een zip bestandje en moet je via brackets (IDE) bewerken.

Nu is brackets een gratis IDE en kan ik al programmeren.
Dus is er voor JavaScript een goede IDE voor de iPad.
Eentje waar je wel live kan coderen.

(Ik heb de vraag ook gesteld aan mijn opleiding)

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee dat is er niet. Je kan wel een complete web-only setup gebruiken, en hopen dat ze een zip export hebben. Code spaces van github zou kunnen, dat is VSCode in een browser, en om dat het git integratie met github heeft kan je een branch als zip downloaden. Op die manier is er toch wat mee te regelen.

Een zip uitpakken en ergens editen is weer een ander verhaal; het kan wel maar lokaal unzippen betekent alles los uploaden. Remote unzippen is dan weer niet altijd mogelijk.

Ik zou gewoon een computer met macOS, Linux of Windows pakken, daar is de opdracht op gericht.

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 07-05-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Mijn pc heb ik helaas niet altijd mee. IPad wel (denk ik) dus is vooral een nice to have. We gebruiken trouwens p5.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is niet erg gebruikelijk, maar als ik zo zoek vind ik wel resultaten. Wat heb je zelf al geprobeerd?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
@kamerplant nog niks. Zit te kijken naar play.js lijkt te kunnen wat ik wil en 5euro is ook niet mega duur. Maar heb nog niet mijn Apple id erin gezet dus kan nu niks downloaden.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:25:
Nee dat is er niet. Je kan wel een complete web-only setup gebruiken, en hopen dat ze een zip export hebben. Code spaces van github zou kunnen, dat is VSCode in een browser, en om dat het git integratie met github heeft kan je een branch als zip downloaden. Op die manier is er toch wat mee te regelen.

Een zip uitpakken en ergens editen is weer een ander verhaal; het kan wel maar lokaal unzippen betekent alles los uploaden. Remote unzippen is dan weer niet altijd mogelijk.

Ik zou gewoon een computer met macOS, Linux of Windows pakken, daar is de opdracht op gericht.
Het uitpakken en inpakken zou ik ook via een stickje kunnen doen maar goed punt

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maar als je al kan uitpakken/inpakken (op een computer) waarom zou je dan nog die iPad gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:50:
Maar als je al kan uitpakken/inpakken (op een computer) waarom zou je dan nog die iPad gaan gebruiken?
Nou omdat ik niet altijd thuis ben. Als ik al 20 procent van de opdrachten kan doen ben ik blij.

Even in een hotel een iPad pakken is wat makkelijker dan hele desktop.

Ik weet dat laptops bestaan trouwens. Maar ben gewoon nieuwsgierig of dit kan. Study kan ik nu ook dus het is echt puur nice to have.

P5 heeft een online editor en ik ga die even morgen testen.

[ Voor 20% gewijzigd door tailfox op 07-05-2020 22:57 ]

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als je remote bij je eigen computer thuis kunt dan zou je ook kunnen overwegen om met een remote desktop te werken. Veruit de meeste mensen die programmeren op hun iPad doen dat op deze manier. Ze gebruiken dan een of andere Raspberry Pi met Linux erop en loggen remote middels ssh (of mosh, die werkt beter met mobiele verbindingen) daar op in. Dan starten ze iets als tmux met vim en werken daar dan verder in

Verder zijn er genoeg editors te vinden in de app store die vrijwel volledig zijn gericht op programmeerwerk en dingen als javascript. Het enige issue die je hebt is het ergens kunnen draaien van je code. Voor git zaken kun je weer iets als Working Copy gebruiken.
Pagina: 1