MacBook Pro: goede poetsmiddelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:36
Hallo,

Ik vraag me af welke poetsmiddelen jullie kunnen aanraden voor MacBooks in het algemeen.

Ik gebruik al lang dit product van Techlink:

https://www.techlink.uk.com/images/this_cleans/511022.jpg

Maar ben er eigenlijk niet zo tevreden over. Er blijven nog altijd vegen op het scherm zichtbaar van mijn MacBook, ook na grondig poetsen.

Nu is deze fles bijna op en is het tijd om een ander product aan te schaffen, maar daar is natuurlijk heel veel keuze in... Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met die wet en dry doekjes?

Thanks in advance,
B.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 17:40
Voor het scherm gewoon een vochtig microvezeldoekje en daarna een droog microvezeldoekje.

Voor de behuizing en het toetsenbord gebruik ik altijd een licht vochtig doekje met een klein beetje interior cleaner (eigenlijk bedoeld voor de auto,maar het werkt ook perfect voor een MacBook; bijvoorbeeld van kenotek of nanolex).

Het is echter wel heel belangrijk dat de doekjes niet te nat zijn, zodat er geen vocht in de behuizing komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik altijd brillenpoetsdoekjes van welke winkel dan ook. Hema, Aldi, Lidl maakt op zich niet zoveel. Als ze de coating van een bril niet aantasten dan tasten ze het scherm van een Mac ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 21:18
Ik werd ook gek van het scherm, vooral nadat collegas er met hun vette fingers aan hadden gezeten.
Bij mijn vorige MacBook kon je na wat jaren de toesen in het scherm zien, het vet op je finger bijt de beschermlaag weg.
Na dit euvel heb ik een Moshi iVisor aangebracht en heb ik tot op vandaag no geen spijt van.

https://www.appelhoes.nl/...ro-15-inch-2016-Touch-Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:36
Dank voor de tips! Die screen protector ga ik zeker eens overwegen bij de aankoop van een nieuwe notebook.

Mja, ik kan niet echt zeggen dat mijn scherm er goed uitziet na het poetsen met het product dat ik nu heb... Was nochtans een aanbevolen product bij een Apple reseller (Switch). En hetzelfde product heeft hetzelfde effect op het scherm van onze iPad.

Denk dat ik eens wat verschillende productjes ga bestellen en testen.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:34
Bril reinigingsvloeistof van Hans Anders.
Daarna met een schone theedoek droogmaken.
Pagina: 1