Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikul001
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik heb een Philips 803 65" tv gekocht. Deze hangt midden in de woonkamer en geeft met dat led back light een mooie sfeer aan de kamer. Maar als ik SoundCloud of spotify aanzet gaat dit na een paar minuten op schermbeveiliging (alles zwart dus). Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten zodat hij altijd op SoundCloud of Spotify blijft staan??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

DarkSide

theres no place like ::1

Je bedoeld met LED backlight de ambilight?

Hoewel ik zelf ook een OLED heb en daar ook wel op game (met HUD e.d.). En ook soms lange sessies.
Wees je wel bewust dat de hele dag Spotify aan wel zorgt voor veel statische content in je beeld.
Ik vermoed dat de kans dus groter is op image retention dan bij "normaal" gebruik.

Verder ken ik de Philips niet. Maar er is vast een menu met screensaver oid. En een timeout optie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikul001
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-05-2020
Nee ook het scherm zelf gaat dan op zwart.

Waarschijnlijk voor energie besparing. Maar ik wil eigenlijk dat die continue aan blijft.
Als dit überhaupt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

DarkSide

theres no place like ::1

je zegt
Maikul001 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:16: Deze hangt midden in de woonkamer en geeft met dat led back light een mooie sfeer aan de kamer.
Je hebt een OLED scherm. Dus geen LED backlight.
Daar refereer ik aan of je ambilight bedoeld?

Ik snap als er geen content op het scherm getoond word, bv door timout, dat ambilight ook niet werkt.

Om burnin e.d. te voorkomen hebben OLED TV's vaak screensavers e.d.
Zo kan het beeld dimmen, een screensaver tonen of in jouw geval dus op zwart gaan.
Omdat er geen/te weinig bewegende content is.

Ik zou dus toch even wat dieper in het menu duiken en kijken naar iets van screensaver opties.

En toch rekening houden met extra kans op image retention

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.