Microfoon werkt niet op deze pc

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 17:32
Dag tweakers,

Ik heb sinds kort een headset met microfoon (HyperX Cloud II).
Headset heeft 3,5mm-jack uitgang, met daaraan een verlengstuk om geluid te regelen wat uiteindelijk een usb-uitgang heeft.

Als ik deze gewoon aansluit op een usb-aansluiting in de (destijds zelfgebouwde) pc. Het geluid doet het gewoon, maar de microfoon niet. De microfoon wordt wel gevonden door de pc maar er gebeurd niets. Als ik hem aansluit op de laptop van mijn vriendin (via usb) doet hij het wel, en via 3,5.. op mobiel doet hij het ook gewoon. Het lijkt mij dus aan de pc zelf te liggen.

Ik heb volgensmij(?) de meest recente driver voor het moederbord (gigabyte B150-HD3) hier vandaan gehaald. https://www.gigabyte.com/...support#support-dl-driver

Iemand enig idee wat ik nog niet goed zou hebben staan? Mis ik überhaupt een onderdeel in mijn pc?

Groeten Bas

Beste antwoord (via baskrom op 04-05-2021 17:10)

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
Misschien twee microfoons op je pc? Wat staat er bij je geluidsinstellingen bij invoerapparaat? En vanaf daar eens verder. Is hij uberhaupt ingeschakeld? Hoe staat het volume?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
Heb je gekeken of je drivers up to date zijn.
Heb je miss een update voor stuurprogramma nodig voor je headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Ik heb via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken gedaan voor de microfoon, maar die was al bijgewerkt.
Via de site van Kingston (de headset) nog naar nieuwe firmware gezocht maar ik heb hem al up-to-date.
Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Weet niet of het probleem wellicht al opgelost is, maar mogelijk moet je nog eens uitgebreid kijken naar je Privacy instellingen in Windows 10 met betrekking tot de Microfoon. In totaal moet je daar voor bijv. het gebruik van Skype maar liefst vier keer toestemming geven (het is makkelijk om er eentje over het hoofd te zien, met name de onderste: "Allow desktop apps to access your microphone."

Om puur te testen of er mogelijk iets mis met je headset-hardware kun je via de zoekfunctie de Voice Recorder app opstarten en daarmee een kort geluidsfragmentje opnemen en daarna weer afspelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Misschien twee microfoons op je pc? Wat staat er bij je geluidsinstellingen bij invoerapparaat? En vanaf daar eens verder. Is hij uberhaupt ingeschakeld? Hoe staat het volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Blijkbaar nog niet gereageerd destijds, maar het probleem was al opgelost. Het was destijds iets bij geluidsinstellingen ergens een vinkje aanzetten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Oh, verrek. Dit topic is al een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Inderdaad al een jaar oud… Bij deze dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.