Windows 10, 4 pc's netwerk delen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-04 06:49
Mijn vraag is hoe krijg ik nou toegang tot tot de particuliere mappen en de 2 back-up schijven, de openbare mappen zijn wel bereikbaar maar de mappen die particulier zijn niet bereikbaar geen toegang tot ect ect
...
3 pc's Windows 10 64 bit één windows 10 32 bit voorheen had ik ook een Windows 7 32 bit pc totaal 5 pc's
...
In de tijd met Windows 7 32 bit gedeeld met de 4 andere Windows 10 pc's stond het de versleuteling op 40 bit omdat Windows 7 kan niet goed overweg met 128 bit versleuteling toen had ik verbinding met alle mappen
...
Nu ik de Windows 7 PC niet meer nodig heb en eSata kabel heb aangeschaft, heb ik de beveiliging opgeschroefd naar 128 bit, de gedeelde openbare mappen zijn toegankelijk maar tot de particuliere mappen heb ik geen toegang tot ect ect

Ik heb zo'n beetje van alles geprobeerd als iemand híer een oplossing voor weet heel graag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik mis wat cruciale informatie, zoals de locatie van de mappen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
_Diederik schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:04:
Ik mis wat cruciale informatie, zoals de locatie van de mappen.
Gaat om stations M: - N: backup schijven en O: de eSata schijf op PC 1, 2de PC C: en D: schijven

PC 3 en 4 alleen share van PC 1 en 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:49

Wimmel

Hello

M: N: en O: kan ik bij mij op het netwerk wel bij. Welke foutmelding(en) krijg je wanneer je deze probeert te benaderen?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

DarkSide

theres no place like ::1

M,N, O etc zegt natuurlijk niets.

Ik heb ook een M schijf. En daar kom jij ook niet bij.

Hoe staan je share rechten. En je file rechten.

Hoe benader je ze. Met UNC path? Krijg je een pop-up om in te loggen?
etc etc.
Even dat soort info aanleveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blids schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:50:
[...]

Gaat om stations M: - N: backup schijven en O: de eSata schijf op PC 1, 2de PC C: en D: schijven

PC 3 en 4 alleen share van PC 1 en 2
Volgens je profiel ben je ICT netwerkbeheerder, met de informatie uit je TS, i.c.m. bovenstaande is het volgens mij onmogelijk om een diagnose te stellen, omdat er heel veel cruciale info mist. Kan je proberen om wat duidelijker te zijn?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

De terminologie klopt ook niet helemaal.

Wat is een "particuliere map"? Is dat een share? Is dat een map ergens op een fysieke schijf?
Wat zijn de rechten op die shares?

Het is namelijk niet zo dat als je bij de openbare mappen kan je ook gelijk de hele interne schijf kan benaderen. De share c$ of d$ wordt al geruime tijd niet meer standaard opengezet. Alleen in een AD domein gebeurt dit nog.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou voor een netwerkbeheerder vind ik wel dat je echt een user vraag stelt...
Wat heb je geprobeerd, waar hebben je google skills je gebracht ?
b.v. iets als dit al eens doorlopen ?
https://www.windowscentra...hout-homegroup-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Alle! Ik zal wat duidelijker zijn.

Geavanceerde instellingen voor delen.
1. Op alle pc's staat netwerkdetectie ingeschakeld inclusief automatisch schakelen.
2. Bestands en printerdeling staat ingeschakeld.

Alle netwerken.
1. Delen staat ingeschakeld. Iedereen netwerktoegang tot bestanden in openbare mappen kan lezen en schrijven.
2. 128 bit versleuteling staat aangevinkt
3. Met wachtwoord delen staat uitgeschakekd

Eigenschappen van M: - N: - O: en pc 2 C: - D:
Geavanceerd delen.
Machtiging voor share.
Naam van groepen of gebruikers.
Iedereen
Administrators ik zelf

Machtiging voor iedereen en administrators heb op volledig beheer, wijzigen en lezen staan.

Services.msc
Function discovery provider host - fdPHost staat automatisch

Windows onderdelen in of uitschakelen.
Ondersteuning voor SMB 1.0 /CIFS voor het delen van bestanden.
1. SMB 1.0/CIFS automatisch verwijderen aangevinkt.
2. SMB 1.0/CIFS-cliënt aangevinkt.
3. SMB 1.0/CIFS-server aangevinkt.

C:\Windows\Serviceprofiles\Localservices\Appdata\Roaming\Peernetworking.
Peernetworking map Leeg gemaakt.

Ik blijf de melding krijgen geen toegang m neem contact op met de netwerkbeheerder

Nu heb ik ook geavanceerde instellingen voor delen gast en openbaar op alle pc's
1. Netwerk detectie inschakeld.
2. Bestands en printerdeling ingeschakeld.
Daar verandert echte niks aan Ik blijf geen toegang krijgen tot die 2 back-up interne schijven, externe schijf via eSata en PC 2 C: - D: interne schijven.

De pc's zijn verbonden met router Linksys Ea9500 2 vast 1 gbps en 2 draadloos via 5 ghz wifi.

Dit heb ik onder andere geprobeerd.
Als iemand hier nog meer opties weet graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Laatst online: 24-09-2024
Staat je netwerk wel op privé i.p.v. openbaar?

Andere oplossing:

gpedit.msc

Computer Configuration\Administrative Templates\network\Lanman Workstation and: "Enable insecure guest logons"

[ Voor 82% gewijzigd door Spierenburg op 08-05-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Spierenburg schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:35:
Staat je netwerk wel op privé i.p.v. openbaar?

Andere oplossing:

gpedit.msc

Computer Configuration\Administrative Templates\network\Lanman Workstation and: "Enable insecure guest logons"
Alle PC's staan op privé

Gpedit.msc
De opties die jij mij hier geeft staan er niet Ik heb mijn rot gezocht maar kan ze niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Laatst online: 24-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob6FqmdghzOWuwy5QFP8D3B7zok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFr51d3e7ie5wHumWQ0a8rea.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Blids schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:32:
Alle! Ik zal wat duidelijker zijn.

Geavanceerde instellingen voor delen.
1. Op alle pc's staat netwerkdetectie ingeschakeld inclusief automatisch schakelen.
2. Bestands en printerdeling staat ingeschakeld.

Alle netwerken.
1. Delen staat ingeschakeld. Iedereen netwerktoegang tot bestanden in openbare mappen kan lezen en schrijven.
2. 128 bit versleuteling staat aangevinkt
3. Met wachtwoord delen staat uitgeschakekd

Eigenschappen van M: - N: - O: en pc 2 C: - D:
Geavanceerd delen.
Machtiging voor share.
Naam van groepen of gebruikers.
Iedereen
Administrators ik zelf

Machtiging voor iedereen en administrators heb op volledig beheer, wijzigen en lezen staan.

Services.msc
Function discovery provider host - fdPHost staat automatisch

Windows onderdelen in of uitschakelen.
Ondersteuning voor SMB 1.0 /CIFS voor het delen van bestanden.
1. SMB 1.0/CIFS automatisch verwijderen aangevinkt.
2. SMB 1.0/CIFS-cliënt aangevinkt.
3. SMB 1.0/CIFS-server aangevinkt.

C:\Windows\Serviceprofiles\Localservices\Appdata\Roaming\Peernetworking.
Peernetworking map Leeg gemaakt.

Ik blijf de melding krijgen geen toegang m neem contact op met de netwerkbeheerder

Nu heb ik ook geavanceerde instellingen voor delen gast en openbaar op alle pc's
1. Netwerk detectie inschakeld.
2. Bestands en printerdeling ingeschakeld.
Daar verandert echte niks aan Ik blijf geen toegang krijgen tot die 2 back-up interne schijven, externe schijf via eSata en PC 2 C: - D: interne schijven.

De pc's zijn verbonden met router Linksys Ea9500 2 vast 1 gbps en 2 draadloos via 5 ghz wifi.

Dit heb ik onder andere geprobeerd.
Als iemand hier nog meer opties weet graag.
toon volledige bericht
Vooral doorgaan lekker insecure 8)7 vooral sharen zonder passwords is iets dat Windows vanaf geloof ik 8.1 default zal blokken, je moet dan expliciet zaken via policy open zetten. Zeker als je drive roots gaat sharen. (sorry vind het eerste klas gepruts van iemand die zich beheerder durft te noemen).

SMB 1 settings, fdiscovery host peer rotzooi etc doet allemaal niet ter zake.

Probeer eerst eens in te loggen via:
\\computernaam\d$
Kijk dan en je eventlog welke eventid/foutmelding je krijgt.

Bonustip:
Als pro gebruik je eigenlijk nooit NL versies omdat je ENG foutmeldingen zo in google kunt kwakken en veel meer hits krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
KillerAce_NL schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Vooral doorgaan lekker insecure 8)7 vooral sharen zonder passwords is iets dat Windows vanaf geloof ik 8.1 default zal blokken, je moet dan expliciet zaken via policy open zetten. Zeker als je drive roots gaat sharen. (sorry vind het eerste klas gepruts van iemand die zich beheerder durft te noemen).

SMB 1 settings, fdiscovery host peer rotzooi etc doet allemaal niet ter zake.

Probeer eerst eens in te loggen via:
\\computernaam\d$
Kijk dan en je eventlog welke eventid/foutmelding je krijgt.

Bonustip:
Als pro gebruik je eigenlijk nooit NL versies omdat je ENG foutmeldingen zo in google kunt kwakken en veel meer hits krijgt.
Vanwege een Windows 7 PC stond het wachtwoord uit want Windows 7 werk met thuis groepen en windows 10 niet.

Al die opties die ik ingeschakeld had heb ik allemaal weer uitgezet omdat het niet veilig is.

Beveiliging ingeschakeld drie pc's kunnen verbinden één niet.
De 1 pc kan nog steeds niet verbinden, de pc waar de back-up opstaat schrijven op en eSata schijf kan niet worden benaderd.

Oorzaken systeemschijf moet worden vervangen 7 pending count sectoren en 7 uncollectible sector count er komt elke dag een paar bij

Gisteren een blauw scherm gehad en het heeft uren geduurd om de schrijffouten te herstellen vandaag opnieuw een blauw scherm

Vandaag harde schijf binnen het is gelukt om een kloon te maken van de huidige schijf

Daarmee is het probleem met netwerk delen opgelost en werkt het prima nu

Ik heb een 3 Windows 10 NL in Nederland een Engelse Windows 10 daarbij we wonen in Nederland dus voertaal Nederlands

Windows 10 IT in Italië daar gebruik ik gewoon een Italiaanse PC omdat alles wat in Italië is wordt vertaald naar Italiaans als je in dorpen en kleine plaatsen woont spreekt bijna niemand Engels 10% in vergelijking met Nederland

En daarbij vind de moderators hier op tweakers het vast niet goed als ik hier alleen Engels ga spreken

Dit topic kan dicht
Pagina: 1