Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 07:49
Beste mede tweakers,

Ik zit met de voor mij lastige volgende situatie.

Vorig jaar juni heb ik een keramische barbecue gekocht van een bekend Nederlands merk. Vanaf de eerste week zijn er diverse mankementen opgetreden. Dit begon met een roest probleem in de eerste week .Ook sloot vanaf meet af aan de dome niet goed. Deze zat er scheef op en is niet meer verder na te stellen. Hierover contact gehad en ik heb een link naar een youtube filmpje terug gehad. That's it. Begin dit jaar is de base gescheurd, hierover contact gehad en een nieuwe base gehad. Tijdens omwisselen van de base kwam ik in de problemen met het scharnier. Deze paste niet goed meer op de nieuwe base en heb ik er met veel pijn en moeite weer op gekregen(gaten voor de schroeven kwamen niet overeen). De dome en de base passen alleen niet goed op elkaar(scheef tov elkaar) en het scharnier heeft enorm veel speling. Dit krijg ik niet meer gesteld.

Hierop wederom contact opgenomen. De reactie was dat de base en dome inderdaad niet lekker passen, ze geen juiste base meer hebben en ook het scharnier niet meer kunnen leveren. Enige oplossing is 400 euro bij te betalen voor een nieuwe model.

Dit lijkt mij niet de bedoeling en vraag mij af of dat uberhaubt mogelijk is voor een model uit 2018 welk nu 11 maanden geleden aangeschaft is. De onderbouwing die ze geven is dat er meer accessoires op het nieuwe model zitten en dat dat de bijbetaling rechtvaardigt. Nu kom ik op de bijhorende facebookgroep een zelfde verhaal tegen(zelfde probleem met gescheurde base, bij de zelfde winkelketen in de zelfde periode voor een zelfde prijs gekocht), echter wordt hier wel kosteloos het nieuwe model geleverd. Hier hebben ze echter geen boodschap aan en blijven bij mij bij hun standpunt.

Wat kan ik hier nog mee en sta ik in mijn recht op de strepen te gaan staan en te eisen dat ze mij een zelfde aanbieding maken?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

Perkouw

Moderator General Chat
Move van AZ naar SF

[ Voor 17% gewijzigd door Perkouw op 07-05-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:56
Ze moeten het probleem oplossen. ( reparatie etc )
Kan dit niet dan het product vervangen met een nieuw product.
Is deze niet meer leverbaar dan een vergelijkbaar of beter product. ( zonder bijbetaling )

Anders Koopovereenkomst beëindigen.

Zal als eerst doen dat je niet mee gaat in de bijbetaling en dat er een vergelijkbaar product aangeboden moet worden zonder bijbetaling.

Als ze dit niet willen of kunnen, dan is de laatste optie koopovereenkomst beëindigen en geld terug.

[ Voor 25% gewijzigd door corporalnl op 07-05-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Hou er wel rekening mee dat de verkoper garantie moet geven. En niet de fabrikant. Hoe de winkel dit gaat oplossen tegen welke kosten is niet jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Ik heb inderdaad contact gehad met de fabrikant/importeur op advies van de facebookgroep bijhorend aan dit merk. Ik heb het verhaal nu ook bij de winkel voorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Dan zou ik dat maar snel doen. En hopen dat zij niet te moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25

odan

The dark side is within all!

raze88 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:39:
Dit begon met een roest probleem in de eerste week .Ook sloot vanaf meet af aan de dome niet goed. Deze zat er scheef op en is niet meer verder na te stellen.
waarom heb je dat ding niet meteen toen teruggebracht :?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

raze88 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:39:
Beste mede tweakers,

Ik zit met de voor mij lastige volgende situatie.

Vorig jaar juni heb ik een keramische barbecue gekocht van een bekend Nederlands merk. Vanaf de eerste week zijn er diverse mankementen opgetreden. Dit begon met een roest probleem in de eerste week .Ook sloot vanaf meet af aan de dome niet goed. Deze zat er scheef op en is niet meer verder na te stellen. Hierover contact gehad en ik heb een link naar een youtube filmpje terug gehad. That's it. Begin dit jaar is de base gescheurd, hierover contact gehad en een nieuwe base gehad. Tijdens omwisselen van de base kwam ik in de problemen met het scharnier. Deze paste niet goed meer op de nieuwe base en heb ik er met veel pijn en moeite weer op gekregen(gaten voor de schroeven kwamen niet overeen). De dome en de base passen alleen niet goed op elkaar(scheef tov elkaar) en het scharnier heeft enorm veel speling. Dit krijg ik niet meer gesteld.

Hierop wederom contact opgenomen. De reactie was dat de base en dome inderdaad niet lekker passen, ze geen juiste base meer hebben en ook het scharnier niet meer kunnen leveren. Enige oplossing is 400 euro bij te betalen voor een nieuwe model.

Dit lijkt mij niet de bedoeling en vraag mij af of dat uberhaubt mogelijk is voor een model uit 2018 welk nu 11 maanden geleden aangeschaft is. De onderbouwing die ze geven is dat er meer accessoires op het nieuwe model zitten en dat dat de bijbetaling rechtvaardigt. Nu kom ik op de bijhorende facebookgroep een zelfde verhaal tegen(zelfde probleem met gescheurde base, bij de zelfde winkelketen in de zelfde periode voor een zelfde prijs gekocht), echter wordt hier wel kosteloos het nieuwe model geleverd. Hier hebben ze echter geen boodschap aan en blijven bij mij bij hun standpunt.

Wat kan ik hier nog mee en sta ik in mijn recht op de strepen te gaan staan en te eisen dat ze mij een zelfde aanbieding maken?

Alvast bedankt
Volgende keer bij gebreken direct contact opnemen met de verkoper, en niet met de fabrikant. jij hebt een overeenkomst met de verkoper, en die hoort een deugdelijk goed te leveren, en zich te houden aan conformiteitsvereiste vanuit consumentenrecht. dit staat geheel buiten evt. verkopers- of fabrieksgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Hackus schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:51:
[...]

Volgende keer bij gebreken direct contact opnemen met de verkoper, en niet met de fabrikant. jij hebt een overeenkomst met de verkoper, en die hoort een deugdelijk goed te leveren, en zich te houden aan conformiteitsvereiste vanuit consumentenrecht. dit staat geheel buiten evt. verkopers- of fabrieksgarantie.
Dit klopt. Echter wordt er geadviseerd om rechtsreeks contact met de importeur/leverancier op te nemen omdat die, naar het schijnt, normaal een goede service te leveren en in de meeste gevallen de afhandeling doet. Met die reden, en de ervaring uit het verleden met de groothandel waar de kamado vandaan komt(0,0 kennis van dit product),ben ik daar begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

raze88 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Dit klopt. Echter wordt er geadviseerd om rechtsreeks contact met de importeur/leverancier op te nemen omdat die, naar het schijnt, normaal een goede service te leveren en in de meeste gevallen de afhandeling doet. Met die reden, en de ervaring uit het verleden met de groothandel waar de kamado vandaan komt(0,0 kennis van dit product),ben ik daar begonnen.
Als de verkoper je doorstuurt is het wat anders, maar zij blijven verantwoordelijk voor eerder aangegeven.
Het mag niet zijn dat ze je 'wegsturen' naar, en zich er 'onder uit' praten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1