Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.vogelzang
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-02-2024
Beste mensen,

Van werk heb ik onlangs een HP Pavilion - 13-an1430nd gekregen. Graag zou ik deze laptop met twee monitoren willen verbinden. Nu loop ik tegen een probleem aan: mijn laptop heeft enkel één HDMI-aansluiting.

Ik heb geprobeerd via mijn usb-c aansluiting een usb-c-naar-vga kabel te gebruiken, echter werkt dit niet aangezien mijn laptop over een usb-c gen 1 aansluiting beschikt. Ik heb gelezen dat zo een soort kabel wél in een usb-c gen 2 aansluiting zou horen te werken.

Mijn vraag aan jullie: Is er een andere manier om een tweede monitor aan te kunnen sluiten?

Zou een adapter met een "eigen videokaart" de oplossing kunnen zijn? Of misschien een HDMI-switch?

Tweede vraag: ondersteunt mijn laptop überhaupt "multiple monitors"?

Ik hoor graag van jullie :)

Groet dhr. vogelzang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan1900
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 09:36
Beste,

Dat levert inderdaad problemen op. Het verschil tussen USB gen1 en gen2 is de ondersteuning voor DisplayPort (DP). Dat verklaard ook direct waarom zo'n kabel niet werkt in de gen1 aansluiting.

Je kunt sowieso een scherm aansluiten via de HDMI uitgang en de laptop als tweede scherm toepassen.

Een adapter met een 'eigen videokaart' ken ik niet. Je komt dan al snel bij de laptop dockings terecht, maar die vereisen dan weer USB gen2. Een HDMI switch is sowieso geen optie want die gaat van meerdere ingangen naar 1 uitgang, een HDMI SPLITTER is dan het woord dat je zoekt, maar die geven (meestal) twee keer hetzelfde beeld uit van de ene ingang. Dus dat is ook niet echt een oplossing.

Mocht je nu echt graag een tweede (of derde met de laptop erbij) scherm willen hebben kan dit wellicht nog een optie zijn: pricewatch: Asus ZenScreen MB16AC Grijs

Dit scherm heb ik toevallig zelf ook, het werkt op USB gen1 en heb er goede ervaring mee. (tot 4 schermen in totaal zelfs). Wel is het scherm relatief klein en is het vooral handig om mee te nemen als tweede scherm, dus of het echt een oplossing is, dat is aan uzelf.