Power BI waarde weergeven tussen 2 datums

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miiloutjj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-11-2020
Hallo allemaal, ik zoek hulp bij een dax formule in Power Bi. Ik ben er nog niet helemaal in thuis dus vandaar mijn vraag. Ik heb een kolom met start datum en een kolom met einddatum. Ook heb ik een bedrag per maand. Nu wil ik weten hoeveel geld er in Januari ect wordt verwacht.

Indien dus de datum in januari valt moet hij de waarde weergeven van het bedrag per maand. Dit om daarna een optel som van alle bedragen te doen en een begroting te hebben die mee beweegt met de planning. Ik ben begonnen met eigenlijk excel formules erin te zetten maar ook hier kom ik niet mee verder. Onderstaande formule klopt wel alleen indien hij begint in 2020 en eindigt in 2021 loopt deze formule stuk. Hier zoek ik nog een oplossing voor.

IF(YEAR(DATE(2020;05;01))=YEAR('Taken (2)'[BegindatumTaak].[Date])&&MONTH(DATE(2020;05;01))>=MONTH('Taken (2)'[BegindatumTaak].[Date])&&YEAR(DATE(2020;05;01))=YEAR('Taken (2)'[EinddatumTaak].[Date])&&MONTH(DATE(2020;05;01))<=MONTH('Taken (2)'[EinddatumTaak].[Date]);'Taken (2)'[Opbrengsten per maand];0)
...

Power Bi, Excel, data van Sharepoint en Microsoft Projects (hier worden alle data vanuit opgehaald).
...

Zie bovenstaande formule. Na 3 weken puzzelen zoek ik nu toch echt hulp hierbij.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:09
Kun je je probleem in wat meer context plaatsen? Wat voor soort data heb je en hoe ziet die er uit? Wil je dit op regelniveau berekenen of wil je een Measure creëren?

Wat volgens mij probeer je heel letterlijk je wens, zoals je die in woorden hebt opgeschreven, in een formule te zetten maar dat wordt dus een gedrocht zoals boven en die ook maar werkt in één kalenderjaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick_6369 op 07-05-2020 20:56 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.