Toon posts:

Eerste platenspeler met ingebouwde speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EvelienvM
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06-2020
Al een tijdje speel ik met het idee om een platenspeler te kopen. Ik wil graag iets compacts dat alles bevat, dus een platenspeler met boxen.
Ik heb wat rondgezocht en heb verschillende gevonden die binnen mijn budget vallen. Nu weet ik niet goed wat het verschil is en wat de beste keus is.

Ik heb de volgende gevonden:
- Lenco LS-300
- Lenco LS-500
- Crosley C62

Mijn budget is dus maximaal 300 euro waarvoor ik een platenspeler met boxen wil. Zijn dit geschikte modellen? Zo ja, welk van bovenstaande is het meest geschikt (ik kan weinig verschil vinden tussen de LS-300 en LS-500 behalve ruim 100 euro)? En zo nee, waar zou ik naar moeten zoeken?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19
Ze voldoen allemaal aan je eisen, dus zijn het geschikte modellen.
Als kan de verschillen tussen de 2 lenco's ook zo snel niet vinden. Bij de LS-500 geven ze op over de bleutooth streaming. Wellicht heeft de 300 dat niet. Maar ook dat is niet duidelijk.

Overigens heb je voor € 200 ook een nieuwe Pro-ject platenspeler. Voor € 100 koop je 2e hands wel een redelijke versterker en 2 speakers.
Heb je een mooiere platenspeler en waarschijnlijk beter geluid.

https://www.amazon.nl/Pro...id=pla-347439056380&psc=1

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic de goede kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:07
Ik denk eerlijk gezegd dat je je wensen/eisen moet bijstellen. Vinyl is sowieso geen compacte hobby en daarnaast is een alles-in-een platenspeler een apparaat dat niet zou moeten bestaan. Een platenspeler haalt muziek uit groeven doordat het naaldje trilt. Als je in datzelfde apparaat ook speakers hebt die geluid maken (=trillingen produceren) dan gaat dat ten koste van je geluidskwaliteit.

De platenspeler en speakers loshalen is dus altijd een goed idee. En omdat platenspelers een erg lage output hebben zal er ook ergens een versterker moeten zitten. Dat kan ingebouwd zitten maar vaak is het een apart apparaat (nieuw al voor €30 te krijgen).

Tweedehands is er ook genoeg te vinden waar je waarschijnlijk beter geluid uit gaat krijgen. Kijk ook eens hier: Het Grote Vinyl Topic Deel 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
O88088 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:17:
Ik denk eerlijk gezegd dat je je wensen/eisen moet bijstellen. Vinyl is sowieso geen compacte hobby en daarnaast is een alles-in-een platenspeler een apparaat dat niet zou moeten bestaan. Een platenspeler haalt muziek uit groeven doordat het naaldje trilt. Als je in datzelfde apparaat ook speakers hebt die geluid maken (=trillingen produceren) dan gaat dat ten koste van je geluidskwaliteit.

De platenspeler en speakers loshalen is dus altijd een goed idee. En omdat platenspelers een erg lage output hebben zal er ook ergens een versterker moeten zitten. Dat kan ingebouwd zitten maar vaak is het een apart apparaat (nieuw al voor €30 te krijgen).

Tweedehands is er ook genoeg te vinden waar je waarschijnlijk beter geluid uit gaat krijgen. Kijk ook eens hier: Het Grote Vinyl Topic Deel 3
Al zijn opties hebben losse luidsprekers en een versterker in de platenspeler gebouwd. Kan mij niet voorstellen dat het goed klinkt voor dat geld, maar trillingen zouden niet echt een probleem moeten zijn.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
O88088 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:17:

Waar haal jij voor 30 euro een nieuwe versterker? Aliexpress zeker?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:10
EvelienvM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:29:
Al een tijdje speel ik met het idee om een platenspeler te kopen. Ik wil graag iets compacts dat alles bevat, dus een platenspeler met boxen.
Ik heb wat rondgezocht en heb verschillende gevonden die binnen mijn budget vallen. Nu weet ik niet goed wat het verschil is en wat de beste keus is.

Ik heb de volgende gevonden:
- Lenco LS-300
- Lenco LS-500
- Crosley C62

Mijn budget is dus maximaal 300 euro waarvoor ik een platenspeler met boxen wil. Zijn dit geschikte modellen? Zo ja, welk van bovenstaande is het meest geschikt (ik kan weinig verschil vinden tussen de LS-300 en LS-500 behalve ruim 100 euro)? En zo nee, waar zou ik naar moeten zoeken?
In geval van de Lenco's heef de ene een output van 2x10 watt en de ander een output van 2x30 watt, denk dat dat ook het grootste verschil is. Als je daarvoor wil gaan zou ik toch eens zien of je ergens kan luisteren.

Ik heb zelf een losse versterker/ receiver en een gewone platenspeler, maar dat komt omdat ik al een audioset had en de platenspeler voor erbij heb gedaan. Zelf zou ik niet snel kiezen voor een 'alles in 1' set, vooral omdat het dan lastig is onderdelen te vervangen al zal dat bij deze spelers ivm de RCA uitgang ook wel kunnen, je kan de platenspeler dan met (doorgaans 2) tulpstekkertjes aansluiten op een extern apparaat (die moet wel het signaal ook kunnen versterken).

De vergelijking met de corssley vind ik lastig te maken.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Waar haal jij voor 30 euro een nieuwe versterker? Aliexpress zeker?
Phono versterker...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
EvelienvM schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:29:
Zo ja, welk van bovenstaande is het meest geschikt (ik kan weinig verschil vinden tussen de LS-300 en LS-500 behalve ruim 100 euro)?
Als ik zo zie, is de LS-500 in te stellen qua naalddruk en anti-skating. Ik zou nooit een platenspeler aanraden waar dat niet bij zou kunnen (je kunt dan nooit een ander element installeren dan de low budget Audio-Technica die er nu op zit). Als het niet in te stellen is, moet je maar hopen dat de fabrikant weet wat die doet (dat is vaker niet dan wel, kijk maar naar de beruchte Crosley platenslopers).

Maar waarom wil je perse een dergelijke platenspeler en niet een losse versterker met speakers en een losse platenspeler? Tweedehands is dat waarschijnlijk goedkoper en kan het kwalitatief (veel) beter zijn. Ja, het wordt dan iets groter, maar platenspeler en compact gaan toch al niet echt goed samen ;)

Bijvoorbeeld:
Versterker voor €85
Luidsprekers voor €100
Platenspeler voor €75 (vraagt er minder voor, maar biedingen lopen op en staat nu op €60). Zet hier een AT-95E of VM95E element op van €40, dat is zo'n beetje het beste budget element verkrijgbaar.

Bij elkaar zou je dan ook op €300 uitkomen en is het kwalitatief veel beter dan dat een nieuwe budgetplatenspeler kan bieden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Je hebt bij de prijs zeker de 1 voor de 300 niet gezien? ;) 1000 euro boven het budget van ts lijkt mij toch wel een probleem. Wel leuk ontwerp!

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee