Op zoek naar de ViewSonic VX2758-2KP-MHD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
Ik ben op zoek naar een monitor met een zeer ingewikkelde naam: ViewSonic VX2758-2KP-MHD, met een 1440p, IPS, 144hz paneel. De naam is zo ingewikkeld dat ik bang ben dat sommige webshops hem verkeerd adverteren of door de war halen met een andere versie (er is ook een 1080p variant).

Ik kan hem echter op geen enkele Nederlandse webshop behalve Amazon vinden. Bij Amazon is hij uit voorraad zonder een verwachting van nieuwe voorraad. Dus ik dacht, ik vraag het hier even. Wellicht kan ik hem kopen in een ander EU-land.

Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat je deze zoekt is niet zo vreemd. Waarschijnlijk het allerbeste, betaalbare 1440p 144Hz IPS monitor. Hetzelfde Innolux paneel zit ook in bijvoorbeeld de pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart die ik heb. Zeer tevreden over dit paneel haar kleurwaarden, contrast etc en geen spijt dat ik niet de LG27GL850 heb gekocht. Natuurlijk heeft de Gigabyte betere overdrive settings, kalibratie en OSD dan de ViewSonic wat de ervaring nog iets beter maakt, maar daar betaal je ook voor. :)

Het probleem is alleen dat dit Innolux en de LG panelen al een halfjaar out of stock gaan en het altijd om kleine voorraden gaat. Ze lijken gewoon niet aan te slepen, er kunnen productieproblemen zijn of de productie is veel te laag. Ik vermoed ook dat Gigabyte meer betaalt om nog wat panelen geleverd te krijgen en ViewSonic niet. Dat zou verklaren waarom de ViewSonic zelden te krijgen is. Het lijkt namelijk een wereldwijd probleem te zijn. Ik betwijfel of het ook snel zal veranderen met "het virus" dat flink wat productie en transport overhoop heeft geschopt en natuurlijk heel wat mensen die juist nu voor een nieuwe monitor gaan. Ik ben bang dat je wel kan gaan zoeken, maar (voorlopig) geen succes zal hebben. Juist de meest interessante 1440p IPS panelen zijn gewoon niet te krijgen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Dat klinkt heel logisch, de monitormarkt is in mijn ervaring sowieso nogal nukkig. Ik ga het even in de gaten houden. De Amazons van Europa lijken mij de grootste kanshebber. Wellicht doe ik gewoon een bestelling en dan cancel ik die mocht ik iets anders vinden.

Denk je dat de LG 850 de moeite waard is of toch nog even doorspeuren naar deze? Vooral voor gaming en fotobewerking. Het lagere contrast van de 850 schrikt me een beetje af.

[ Voor 22% gewijzigd door Grotbewoner op 07-05-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
Misschien dat Benq EX2780Q een optie is? Ik heb gehoord (en gezien in paar reviews) dat deze beter contrast heeft dan de LG, daarnaast is de Benq beter verkrijgbaar en is al een paar keer rond de 450 euro te koop geweest.

Enige nadeel is dat hij niet in hoogte verstelbaar is, mocht dat een issue wezen kun je altijd eventueel een 3rd party VESA oplossing voor zoeken.

Benq EX2780q

https://www.youtube.com/watch?v=gnRJVo_l9ms

https://pcmonitors.info/reviews/benq-ex2780q/

mocht je eventueel reviews zoeken, zie links

Mocht je alsnog de LG willen dan is dat een prima scherm, contrast is redelijk in mijn geval maar ik ken iemand die van een VA naar de LG ging en dan valt het contrast verschil enorm op.