Goedemiddag allen,
Na jaren van meelezen, is het dan nu eindelijk tijd om een eerste forumpost te maken. Jammer genoeg met een vraag, in plaats van een inhoudelijk reactie op nieuws of forumpost.
Mijn vraag
Voor een werkproject ben ik bezig met het opzetten van een Access database waarin al onze commerciele informatie moet worden opgeslagen (met de huidige Corona-crisis hebben nul budget voor een deftigere oplossing). De resultaten van in Access opgestelde queries moet geladen worden in een Excel: dit gaat prima voor bijna alle data, behalve de percentages. In de Access tabel wordt een percentage opgeslagen (30%) en zodra deze query wordt opgehaald door PowerQuery in Excel, vertaald deze de percentages naar 'onafgeronde' getallen:
Resultaat

Brondata

De kolom in kwestie, heeft de volgende datatypes:
Field size: Single
Format: Percent
Heeft iemand dit eerder gezien of met dit bijltje moeten hakken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2016 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Groeten,
Casper.
Na jaren van meelezen, is het dan nu eindelijk tijd om een eerste forumpost te maken. Jammer genoeg met een vraag, in plaats van een inhoudelijk reactie op nieuws of forumpost.
Mijn vraag
Voor een werkproject ben ik bezig met het opzetten van een Access database waarin al onze commerciele informatie moet worden opgeslagen (met de huidige Corona-crisis hebben nul budget voor een deftigere oplossing). De resultaten van in Access opgestelde queries moet geladen worden in een Excel: dit gaat prima voor bijna alle data, behalve de percentages. In de Access tabel wordt een percentage opgeslagen (30%) en zodra deze query wordt opgehaald door PowerQuery in Excel, vertaald deze de percentages naar 'onafgeronde' getallen:
Resultaat

Brondata

De kolom in kwestie, heeft de volgende datatypes:
Field size: Single
Format: Percent
Heeft iemand dit eerder gezien of met dit bijltje moeten hakken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2016 Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Googled: kom dan met name uit op Excel > Access problematiek
- Data in Access database geverifieerd op juistheid (waarde in DB is daadwerkelijk 30.000000000000000%
- Rondgesnuffeld in de PowerQuery instellingen / opties, maar niks gevonden
Groeten,
Casper.