Hey allemaal,
Ik vroeg aan mijn huurbaas om DMZ te activeren (gemeenschappelijk internetabonnement voor meerdere bewoners waarbij ik mijn eigen router heb geplaatst). Hij heeft dit nagevraagd bij Telenet en zij stuurden dit mailtje terug naar mijn verhuurder:
Voor de duidelijkheid, ik ga niet verder in discussie met mijn huurbaas en respecteer uiteraard zijn beslissing. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ze hier bedoelen, want ik snap het niet.
Ik vroeg aan mijn huurbaas om DMZ te activeren (gemeenschappelijk internetabonnement voor meerdere bewoners waarbij ik mijn eigen router heb geplaatst). Hij heeft dit nagevraagd bij Telenet en zij stuurden dit mailtje terug naar mijn verhuurder:
Heeft er iemand een idee wat ik mis zou kunnen doen, naar andere gebruikers toe? Ik heb het dan niet over mijn eigen netwerk laten hacken door buitenaf, maar ze suggereren hier alsof ik hierdoor mede gebruikers zou kunnen 'hacken'. Of zomaar instellingen in de router zou kunnen aanpassen.We raden je dit toch wel af, voor de bescherming van de persoonlijke gegevens.
Stel dat deze persoon zeer informatica gericht is, kan deze je op een veilige manier 'hacken' aanpassingen ongevraagd uitvoeren.
Het vertrouwen moet dus wel bijzonder groot zijn om dit toe te laten.
De andere huurders hun laptops zijn toch nog wel gevoelig indien er kwade bedoelingen zijn op langere termijn.
Voor de duidelijkheid, ik ga niet verder in discussie met mijn huurbaas en respecteer uiteraard zijn beslissing. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ze hier bedoelen, want ik snap het niet.