Toon posts:

UPS APC RBC140 batterij ombouwen naar 12 accu.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Leden,

Ik kan goedkoop komen aan een setje van https://tweakers.net/pric...tridge-140/specificaties/ deze accu's.
Ik heb even gemeten en ik meet op de 2 polen in de stekker rond de 110v p.s.
Het lijkt me dat er 8 x 12V accu's inzitten die in serie geschakeld zijn die rond de 14 volt leveren ( 8 x 14 = 112V ).

Hoe kan ik deze accu's het beste ombouwen naar 12V?

Optie 1 : Behuizing eraf slopen en de accu's van Serie naar parallel omzetten.
Optie 2 : 220v naar 12v converter ertussen?
Optie 3 : Mensen misschien andere ideeen?

Ik zie staan dat ze 960Vah leveren, Stel dat ik de accu's in parallel schakel, heb ik dan een 960ah accu op 12v? dus dan houdt een b.v elektromotor op 12v die 60ah verbruikt per uur het 16 uur uit? Of zie ik dit nu verkeerd?

Thanks!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Optie 1, die blokken zijn gewoon standaard 12v accu's in een metalen blikje.

Vah? wat is dat voor crappy term*, van wat ik vind zitten er per slee 8x 5Ah 12V accu's in.
16x5x12 = 960, dus dat lijkt te kloppen.
Wat je hebt is is (16x5=) 80Ah op 12V, dus een 60A motor zal het 1,25 uur uithouden.

* APC (en ook andere ups fabrikanten) misbruiken VA's continue om hun producten gunstiger te laten lijken.
Eigenlijk is die 960 gewoon Wattuur, maar dan gaat het opvallen dat een 960W server het geen uur uithoudt omdat een UPS helemaal niet zo efficiënt is en ze al decennia de specs van hun apparatuur bewust misleidend weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de informatie.

Zijn het gewoon accu's vergelijkbaar met een auto accu of is dit iets speciaals waardoor ze het langer vol houden? Of waarom zijn deze dingen in godsnaam zo duur of?
1 accu pack weegt 18 kilo?