Ik werk aan een bestand waarin op een dashboard pagina gegevens moeten worden opgehaald uit +/- 50 tabs. Dit zal in de toekomst ook uitgebreid worden met nieuwe tabs en om niet handmatig verwijzingen naar deze tabs te hoeven maken zou ik graag met behulp van een kolom tabnamen een sumif maken naar deze tabs.
Leek me redeijk simpel maar ik krijg het niet werkend.
Voorbeeld formule: =SUMIF('TAB-A'!D:D;B3;'TAB-A'!L:L)
In cel A3 zou ik dan het liefste "TAB-A", zodat ik deze kan doortrekken. Dit lukt niet door tussen de aanhalingstekens "A3" te typen of met de muis in A3 te klikken. Is dit iets wat mogelijk is of moet ik aan hele andere formules denken?
Wil het overigens zo simpel mogelijk houden,betreft een tijdelijke opdracht en mijn opvolgers moeten dit zelf kunnen onderhouden.
Leek me redeijk simpel maar ik krijg het niet werkend.
Voorbeeld formule: =SUMIF('TAB-A'!D:D;B3;'TAB-A'!L:L)
In cel A3 zou ik dan het liefste "TAB-A", zodat ik deze kan doortrekken. Dit lukt niet door tussen de aanhalingstekens "A3" te typen of met de muis in A3 te klikken. Is dit iets wat mogelijk is of moet ik aan hele andere formules denken?
Wil het overigens zo simpel mogelijk houden,betreft een tijdelijke opdracht en mijn opvolgers moeten dit zelf kunnen onderhouden.