Nieuwe utp kabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7W34K3R5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10 15:58
Ik wil nieuwe utp kabels aanleggen, en heb informatie opgedaan. Maar nu ben ik benieuwd of wat ik bijelkaar heb gezocht ook echt goed werkt of dat er nog verbeter punten zijn.

Ik ga vanaf de modem met een stugge Cu kabel naar de wandcontactdoos (WCD). Vanaf de WCD ga ik met een soepele Cu kabel naar een experia wifi versterker en vanaf de versterker nog een soepele kabel naar de console.

Ik gebruik een RJ45 stekker voor in de modem en een LSA montagetang voor de WCD. De experia wifi heeft Gbit internet en zou prima moeten werken als 'switch'.

Modem > wandcontact doos
https://www.allekabels.nl...-per-meter-uutp-cat6.htmlWCD > versterker + versterker > console
https://www.allekabels.nl...1643/uutp-cat6-kabel.html

Mis ik hier nog iets of heeft iemand een tips of opmerking, ik hoor het graag. Alvast bedankt

Beste antwoord (via 7W34K3R5 op 07-05-2020 13:52)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Koop er nog een (enkel) opbouwdoosje bij, dan kun je je modem patchen met een kort prefab-kabeltje.

Dat is veel netter en dan hoef je helemaal geen kabels te krimpen (krimptang, kabeltester?). Als je nog geen kabeltester hebt dan zou ik die alsnog kopen - al kan punchen bijna niet misgaan, als het niet werkt dan wil je kunnen zien waarom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:35
Ik mis een patchpanel ? uiteraard kun je een stekker op je kabel drukken maar wellicht voor de toekomst is een patchpanel makkelijker. Ik vond sowieso LSA makkelijker dan stekker krimpen en waarom zou je een wifi versterker gebruiken van Kpn ? ik zou een Unify neerleggen/ophangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
Koop er nog een (enkel) opbouwdoosje bij, dan kun je je modem patchen met een kort prefab-kabeltje.

Dat is veel netter en dan hoef je helemaal geen kabels te krimpen (krimptang, kabeltester?). Als je nog geen kabeltester hebt dan zou ik die alsnog kopen - al kan punchen bijna niet misgaan, als het niet werkt dan wil je kunnen zien waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 13:17
Sluit me aan bij bovenstaande berichten.

Je kunt bv. deze erbij doen. Of als je al meerdere aansluitingen bij je modem hebt kun je deze vervangen naar een versie met meerdere poorten.

https://www.onlinekabelsh...ansluit-box-voor-1-module

https://www.onlinekabelsh...module-rj45-lsa-wit-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
KPN WiFi 'versterker' is prima. Management via je EB, werkt als instapper voor demente mensen goed.

De UniFi APs zijn beter, maar leveren pas wat op als je er meteen twee koopt om dat je ook de WiFi van je EB uit moet zetten om een goed naadloos netwerk te maken. In theorie zou roamen ook moeten werken als je dat niet doet maar in de praktijk is het ruk.

Dus een enkele uitbreiding met WiFi spul van je ISP is prima. Ga je meer doen en/of heb je meer nodig, dan is de volgende stap bijv. een setje UniFi AP AC Lites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7W34K3R5
Len020 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:37:
Ik mis een patchpanel ? uiteraard kun je een stekker op je kabel drukken maar wellicht voor de toekomst is een patchpanel makkelijker.
Ik zie/snap het voordeel van een patchpanel niet helemaal in mijn situatie. In de modem zitten er op het moment slechts 3 utp kabels. Omdat ik wel een beetje let op mijn uitgaven schaf ik het ook liever niet aan als het niet nodig is.
Len020 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:37:
... waarom zou je een wifi versterker gebruiken van Kpn ? ik zou een Unify neerleggen/ophangen.
De experia wifi versterkers zijn gratis, dat scheelt voor mij een boel, en ze werken ook prima voor in de woonkamer en een slaapkamer, ze halen nu 550 Mbit/s, met een 500mbit abonnement.
Thralas schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:38:

Dat lijkt mij een mooie oplossing, qua prijs en dat het heel simpel is. Bedankt voor de tip!

Bedankt voor jullie reacties, hier kan zeker wat mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7W34K3R5
Thralas schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:38:

Zou zo'n opbouwdoosje werken?
https://www.allekabels.nl...6246/wandcontactdoos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Yes, zoiets gebruik ik zelf ook. Je hebt ze ook met twee poorten, mocht je nog een tweede kabel voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:35
7W34K3R5 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Ik zie/snap het voordeel van een patchpanel niet helemaal in mijn situatie. In de modem zitten er op het moment slechts 3 utp kabels. Omdat ik wel een beetje let op mijn uitgaven schaf ik het ook liever niet aan als het niet nodig is.

[...]

De experia wifi versterkers zijn gratis, dat scheelt voor mij een boel, en ze werken ook prima voor in de woonkamer en een slaapkamer, ze halen nu 550 Mbit/s, met een 500mbit abonnement.

[...]

Dat lijkt mij een mooie oplossing, qua prijs en dat het heel simpel is. Bedankt voor de tip!

Bedankt voor jullie reacties, hier kan zeker wat mee. :)
indien slechts 1 verbinding dat is een patchpaneel niet noodzakelijk; kosten zijn trouwens zeer laag. Voor 3tientjes heb je er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7W34K3R5
Ik zie deze kabels bij de technische unie, maar ik kan niet vinden of het Cu (koperen) kabels zijn of niet.

Het gaat om deze kabel: "ACT Cat6 zwart Patchkabel twisted pair | IB8900"

Bij een andere kabel kan ik niet vinden of het een stigge kabel is of een soepele, ik zit er volgensmij niet helemaal in met mijn hoofd.

"Draka UC400 Cat 6 Data- en communicatiekabel | TU4461893"

En dan als laatste😁 ik zag dezw hdmi kabel bij amazon, is dit ook echt een goede hdmi kabel?

https://www.amazon.nl/Pri...2.1&qid=1588702941&sr=8-7

Ik weet niet of iemand hier op kan antwoorden, maar alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
ACT maakt voor zover ik weet altijd wel full copper kabels ..patchkabels zijn ook quasi altijd soepel (maar das niet erg)

en die HDMI kabel... voor dat bedrag is het altijd wat gokken , het staat in de spec dat ie full 4K aankan dus alsie daarin faalt kan je hem gewoon terugsturen
Pagina: 1