Toon posts:

Osistis WinProxy installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi... ben met een netwerkje bezig bij mijn schoonpa.. netwerk op zich werkt goed, TCP/IP en NetBeui geinstalleerd op beide PC's in combinatie met een interne hub.Alles wat gedeeld staat is normaal te bereiken vanaf twee kanten. Nu wil hij i-net gaan delen [kabel] en hiervoor Ositis WinProxy 4 gaan gebruiken. Programma werkt perfect op de PC waarop hij is geinstalleerd. Alleen wil de andere PC er niet bij komen. Wat ik ook probeer, ik kan geen verbinding maken met het internet met de tweede PC :? . Instellingen voor de netwerk NIC's zijn TCP/IP en NetBuie, een vast IP adres 192.168.***.**, een gateway en een specifieke domein naam.
Op de PC waar het kabelmodem aanhangt is een tweede NIC geinstalleerd met de gegevens van de provider.
Delen staat ook op beide PC's ingeschakeld.
Ook heb ik de DHCP functie al geprobeerd, geen succes....
Iemand enig idee ???????

Verwijderd

Heb je aan de client kant wel bij internet instellingen verbinding maken via proxy server ingeschakeld?
Je moet daar het ip adres van de computer die "server"(192.168.***.***) is invullen en bij port:3128 waarschijnlijk.

Lukt het niet dan kan ik je het programma Jana-server aanbevelen. (voor info mail maar).

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Bij mijn weten werkt winproxy gewoon met port 80 (maar ik weet het niet zeker!!!) Die port 3128 wordt default gebruikt door winroute. En dat is niet bepaald het zelfde...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, WinProxy gebruikt gewoon poort 80. En ja, dat heb ik op de client ook ingevuld. Nog andere suggesties ????

Verwijderd

Foutje van mijn kant idd |:(

Mischien toch jana-server?

Freeware progje.

www.janaserver.de/en/