De laatste tijd ben ik steeds meer met grotere projecten bezig in Blender en renderen begint haast onmogelijk te worden. Eén frame duurt gemiddeld 25 minuten op mijn cpu en de boel crashed zelfs regelmatig op mijn GPU. Nu twijfel ik dus tussen het upgraden van mijn CPU of GPU.
De CPU upgrade zal in het algemeen de betere keuze zijn aangezien mijn huidige 2400g een nieuwe GPU zal bottlenecken. Echter heeft de engine die ik gebruik in Blender een voorkeur voor de GPU en durf ik niet echt te zeggen of een betere CPU dan ook de rendertijd genoeg verlaagd.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een upgrade die voornamelijk mijn rendertijd verbeterd in Blender. Momenteel twijfel ik tussen een CPU upgrade (Ryzen 9 3900X) of GPU upgrade (RX5700, RX5700XT, 2060 super)
Wat is je budget?
Bij voorkeur blijf ik het liefst rond de €400.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik een full AMD build maar ik heb geen voorkeur voor merk. De prijs kwaliteit verhouding vind ik het belangrijkst.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Buiten Blender gebruik ik mijn PC ook voor het maken van muziek, video editing en gaming al kan ik dit momenteel prima op mijn huidige build.
Dit is mijn huidige build:
De CPU upgrade zal in het algemeen de betere keuze zijn aangezien mijn huidige 2400g een nieuwe GPU zal bottlenecken. Echter heeft de engine die ik gebruik in Blender een voorkeur voor de GPU en durf ik niet echt te zeggen of een betere CPU dan ook de rendertijd genoeg verlaagd.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een upgrade die voornamelijk mijn rendertijd verbeterd in Blender. Momenteel twijfel ik tussen een CPU upgrade (Ryzen 9 3900X) of GPU upgrade (RX5700, RX5700XT, 2060 super)
Wat is je budget?
Bij voorkeur blijf ik het liefst rond de €400.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik een full AMD build maar ik heb geen voorkeur voor merk. De prijs kwaliteit verhouding vind ik het belangrijkst.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Buiten Blender gebruik ik mijn PC ook voor het maken van muziek, video editing en gaming al kan ik dit momenteel prima op mijn huidige build.
Dit is mijn huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 179,05 | € 179,05 |
1 | Moederborden | MSI B450-A PRO | € 103,42 | € 103,42 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 265,74 | € 265,74 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-S | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 74,50 | € 74,50 |
1 | Voedingen | Corsair VS550 (2018) | € 49,61 | € 49,61 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 240GB | € 37,56 | € 37,56 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,83 |