Bridge mode met Mesh systeem ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:20
Hello,

Ik lees veel over de bridge modes van de Ziggo modems. Maar ik heb hier toch nog een vraag over:

De nieuwe Connect Box van Ziggo (witte hoge router/modems) heeft de optie om het Wi-Fi signaal volledig uit te zetten. Dit was niet zo op de oude zwarte Ubee.

Zelf heb ik vorige week een Mesh (Deco M9+) neergezet ter vervanging van mijn oude Asus RT68u. Hiermee is de verbinding met name in de deadspots een stuk stabieler geworden.

Alleen ik mis eigenlijk een aantal Lan poorten op de Deco M9. Ik heb de eerste 'sonde' in de meterkast staan en deze zit direct vol (1 kabel vanaf Ziggo en 1 kabel naar boven naar mn kantoor).

Als ik de Ziggo weer uit Bridge haal, heeft dit nadelen?

Oftewel heeft het mesh systeem voordelen of nadelen van de bridge mode? Let wel ik zie nog steeds het Mesh systeem als de "Wi-Fi verdeler" de Ziggo mag wat mij betreft alleen bekabeld de boel verdelen.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je LAN poorten te weinig hebt, moet je gewoon een switch kopen. Kost twee tientjes; problem solved

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Dank, kan ook! Maar waarom zou ik dan de bridge mode niet gewoon uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:24
Omdat je dan Dubbel NAT hebt. Hoeft geen probleem te zijn, kan het in specifieke situaties wel moeilijker maken dan nodig.

Switch is dusdanig goedkoop dat ik daar voor zou gaan als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:59
Zelf hebben wij al een tijde de deco M5, eerst als AP met de Connectbox als Router. Sinds kort heb ik de Connectbox Als bridge in laten stellen.

Sindsdien hebben we een betere latency en (gevoelsmatig) hogere doorvoerssnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
Helder! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Pagina: 1