Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:29
Vandaag ben ik erachter gekomen dat er een betaling plaats heeft gevonden naar een Duitse kleding winkel.
Mijn PayPal account is hiervoor gebruikt en het bedrag is ook al van mijn PayPal account afgehaald. Het overige bedrag wordt (waarschijnlijk) automatisch van mijn bankrekening afgehaald.

Aangezien dit een eerste keer is dat mij dit overkomt wil ik graag vragen wat ik kan doen om dit zo snel mogelijk tegen te gaan.

Ter verduidelijking:
Nooit eerder gehoord en/of zaken gedaan met de betreffende Duitse Firma.

Wat heb ik zelf al gedaan:
- PayPal wachtwoord gewijzigd en de automatische incasso met mijn bank stop gezet.
- Betreffende Duitse firma een e-mail gestuurd en aangegeven om deze bestelling zo snel mogelijk te annuleren.
- Claim (kwestie?) ingediend bij PayPal over de desbetreffende betaling.

Statusupdate:
PayPal heeft geconcludeerd dat dit een ongeautoriseerde betaling was en het volledige bedrag wordt terug gestort.

[ Voor 13% gewijzigd door Highlanderqp op 07-05-2020 13:03 ]

Beste antwoord (via Highlanderqp op 07-05-2020 13:03)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

om te beginnen direct 2FA inschakelen. Zo voorkom je in de toekomst dit soort grappen.

Daarnaast bij paypal melding maken van een ongeautoriseerde afschrijving en er een claim van maken. Als Paypal het met je eens is zullen ze de betaling annuleren.

Stappen staan hier uitgelegd: https://www.paypal.com/nl...ng-faq1988?locale.x=fr_NL

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Luchtbakker op 07-05-2020 09:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

om te beginnen direct 2FA inschakelen. Zo voorkom je in de toekomst dit soort grappen.

Daarnaast bij paypal melding maken van een ongeautoriseerde afschrijving en er een claim van maken. Als Paypal het met je eens is zullen ze de betaling annuleren.

Stappen staan hier uitgelegd: https://www.paypal.com/nl...ng-faq1988?locale.x=fr_NL

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Luchtbakker op 07-05-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 22:29
Gerelateerd aan dit nieuwsbericht: nieuws: Thuisbezorgd-gebruikers melden ongeoorloofde bestellingen door accoun... ?

Niet PayPal koppelen aan deze Duitse kledingwinkel

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.D78 op 07-05-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 19:58
Wachtwoord heb je al veranderd, dat is de eerste stap. 2FA aanzetten zou de volgende stap zijn.
Transactie als frauduleus aanmerken is daarna de volgende. Paypal moet de transactie namelijk ongedaan maken. Anders bleven ze jouw achtervolgen voor het geld. Dat je de incasso rechten intrekt, doet daar niets aan. Komt er vanzelf een incasso bureau naar toe. Daarom Paypal moet de transactie ongedaan maken, en de eerste stap is de transactie als frauduleus aanmerken.

Heb je toevallig bij deze winkel al eens vaker een bestelling gedaan in het verleden?

[ Voor 69% gewijzigd door Rolfie op 07-05-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlanderqp
@Luchtbakker

2FA is direct ingeschakeld en uiteraard heb ik al een PayPal melding aangemaakt. Hierop ben ik nu aan het afwachten.

@Mr.D78
Nee niet aan gerelateerd. Nieuwsbericht gaat over Thuisbezorgd. Dit is een Duitse kleding firma waar ik nooit eerder van gehoord had.
Het valt wel op dat aflever adres in Rotterdam gevestigd is. Dat is een overeenkomst.

PayPal staat nergens gekoppeld aan behalve Nintendo en zoals aangegeven kende ik de Duitse firma niet totdat dit gebeurde.

@Rolfie
Uiteraard alles doorlopen wat voor de hand ligt
Heb nu al een PayPal Claim lopen over deze betaling. Als ongeautoriseerd aangemerkt en hierna de automatische incasso ongedaan gemaakt bij mijn bankrekening. Verder staat de bestelling niet op mijn naam. Alleen PayPal account is gebruikt om te betalen.

Nee de winkel ken ik niet en nooit eerder een bestelling bij geplaatst.

Heren bedankt voor het snelle antwoord!

[ Voor 32% gewijzigd door Highlanderqp op 07-05-2020 09:43 . Reden: reacte uitgewerkt op Rolfie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 22:29
Highlanderqp schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:36:
Dit is een Duitse kleding firma waar ik nooit eerder van gehoord had.
Dat is best wel cruciale informatie voor de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
Mr.D78 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Dat is best wel cruciale informatie voor de TS ;)
Uiteraard!
Heb dit even bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 15:21
PayPal staat nergens gekoppeld aan behalve Nintendo en zoals aangegeven kende ik de Duitse firma niet totdat dit gebeurde.
Waar heb jij kunnen vinden waar Paypal aan staat gekoppeld? Ik kan nl niet vinden waar dat staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
Muismat1991 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Waar heb jij kunnen vinden waar Paypal aan staat gekoppeld? Ik kan nl niet vinden waar dat staat :?
Zie hier:
Uw vooraf goedgekeurde factuurovereenkomsten controleren en annuleren:

Ga naar uw Instellingen.
Klik op Betalingen.
Klik op Automatische betalingen beheren.
Klik op de naam van de webwinkel en vervolgens op Annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-05 16:03
2FA is inderdaad de belangrijkste. Ik ben ooit ook eens in zo'n phishing mail getrapt, maar had ik zelf door. Op de een of andere manier blijven die van Paypal door de spamfilters heen komen. Tegenwoordig haal ik dus mijn schouders op, 2FA staat aan en vereist een SMS code.

Weet je zeker dat ze je niet gewoon een rekening hebben gestuurd? Die heb ik ook eens gehad, moest ik actief annuleren. Een of andere toko in midden VS was het bij mij, of ik even 500 dollar wilde betalen. Verwijderd en als fraude aangemerkt, nooit meer iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
@Pizza_Boom
Ik weet vrijwel zeker dat dit geen rekening is die gestuurd is.

Waarom denk ik dat?
Bevestiging ontvangen via paypal van betaling
Geld is daadwerkelijk van mijn paypal account afgegaan. Resterend bedrag is nog een vraag wat daarmee gebeurd.
Adresgegevens, op de bestelling, staat op Rotterdam. Ik woon daar niet tevens lijkt het niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 22:16
Je kunt PayPal toch ook bellen? Dan wordt er wellicht wat sneller op gereageerd.

Verder kan ik je aanraden, naast 2FA, om altijd je betaalmethoden te verwijderen en ze pas weer toe te voegen als je een betaling wilt doen, waarna je ze weer verwijderd.

Incasso van PayPal kun je uiteindelijk ook storneren mocht PayPal niet willen meewerken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
@JohanNL
Ik ben bang dat ze dan alleen maar aangeven dit via de website aan te geven als ongeautoriseerde betaling.
Dit is al uitgevoerd.

Op dit moment ben ik niet in de gelegenheid om te bellen.

Ik ga hierna mijn bankrekening ook ontkoppelen. Ik weet namelijk niet wat er precies gebeurd mocht ik dit nu direct gaan doen terwijl ik support nodig heb vanuit PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:57
Disputen via paypal worden vrij snel behandeld.
Ik had hier op zondag een geval, gelijk dispuut aangemaakt. Op maandagmiddag 12:27u mail vanuit Paypal ontvangen dat de casus behandeld is en het geld werd dinsdag teruggestort.
Je zou inderdaad nog de PP incasso kunnen storneren, dan wordt het niet van je bankrekening gehaald. Dit heb ik zelf ook gedaan, omdat ik niet zeker wist of het dispuut tijdig behandeld zou worden.

Mijn casus was een ongeautoriseerde bestelling via thuisbezorgd (heel dom, gemakzucht kan ellende zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
@Ariandra
Uiterlijk 8 Mei zou er contact opgenomen worden met mij vanuit PP.
Dus naar verwachting gaat dit niet lang duren.

Mag ik vragen wat voor een geval jij had? iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ik zou wel echt de incasso blokkeren/storneren als laatste redmiddel gebruiken, dat kan ook nog altijd binnen 56 dagen na afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:57
Highlanderqp schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:50:
@Ariandra
Uiterlijk 8 Mei zou er contact opgenomen worden met mij vanuit PP.
Dus naar verwachting gaat dit niet lang duren.

Mag ik vragen wat voor een geval jij had? iets soortgelijks?
Bij mij stond er uiterlijk 5 mei, maar was dus op de 4e al opgelost.
Ik zat zelf tussen de ongelukkigen wiens thuisbezorgd inlog op straat lag. Iemand heeft voor 60€ bij een restaurant in Rotterdam besteld. Gelukkig na telefonisch contact de bestelling kunnen annuleren, zou helemaal zuur zijn als die mensen alsnog van hun pizza konden genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 15:31
https://www.cpomagazine.c...ation-the-company-admits/

Aangezien je het enkel aan Nintendo hebt gekoppeld, denk ik dat dit meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
@JohanNL
Via PayPal lijkt dit niet handig te gaan. Geschil is wel al gestart, misschien heeft dit er mee te maken.

@Ariandra
Gelukkig is het goed afgelopen bij jou!
Ik heb meteen een mail gestuurd naar desbetreffende firma om de bestelling met factuurnummer direct te stoppen. Nog geen antwoord op ontvangen. Telefonisch waren ze niet bereikbaar.

@Nielsvr
Het zou zomaar kunnen. Kan geen andere oorzaak bedenken.

[ Voor 4% gewijzigd door Highlanderqp op 07-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Highlanderqp Incasso blokkeren / storneren doe je bij je bank, niet bij Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
@JohanNL
Dan had ik je verkeerd begrepen.

Echter heeft PayPal aangegeven dat het bedrag terug gestort gaat worden. Hoe precies zie ik vanzelf wel aangezien er nog niks van mijn bankrekening afgehaald was, alleen van mijn PayPal rekening.
Pagina: 1