Ik kwam net bij computerland een 30gig hd'tje halen en vroeg gelijk of ze een MSI K7T Raid hadden... neej die leveren ze alleen op bestelling, omdat niet veel mensen ze willen hebben, en omdat er problemen bij kunnen optreden; Verkoper: "Er kunnen problemen optreden, als er 1 van je zoveel hd's kapot gaat dan zijn de andere ook kapot"
Nou snap ik 2 dingen niet, ten 1e, als 1 hd kapot gaat, dan hebben de andere daar toch niets mee te maken?
Ten 2e, het is een 0-1 Raid moederbord, geen raid 4 of 5.. dat betekend toch dat je gewoon 8 hardware apparaten aan kunt sluiten (omdat er 4 ipv 2 ide channels zijn), maar dat hoeven toch niet persee 8 hd's te zijn die dan OOK nog is met elkaar in verbinding liggen?
Want ik wil gewoon 5 hd's ofzo en dan 1 branden 1 dvd en een spelertje.
Maak ik nou een fout of lulde die verkoper maar wat?
Nou snap ik 2 dingen niet, ten 1e, als 1 hd kapot gaat, dan hebben de andere daar toch niets mee te maken?
Ten 2e, het is een 0-1 Raid moederbord, geen raid 4 of 5.. dat betekend toch dat je gewoon 8 hardware apparaten aan kunt sluiten (omdat er 4 ipv 2 ide channels zijn), maar dat hoeven toch niet persee 8 hd's te zijn die dan OOK nog is met elkaar in verbinding liggen?
Want ik wil gewoon 5 hd's ofzo en dan 1 branden 1 dvd en een spelertje.
Maak ik nou een fout of lulde die verkoper maar wat?