Toon posts:

MSI K7T Raid 0,1,4,5? Verkoper gek?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net bij computerland een 30gig hd'tje halen en vroeg gelijk of ze een MSI K7T Raid hadden... neej die leveren ze alleen op bestelling, omdat niet veel mensen ze willen hebben, en omdat er problemen bij kunnen optreden; Verkoper: "Er kunnen problemen optreden, als er 1 van je zoveel hd's kapot gaat dan zijn de andere ook kapot"

Nou snap ik 2 dingen niet, ten 1e, als 1 hd kapot gaat, dan hebben de andere daar toch niets mee te maken?
Ten 2e, het is een 0-1 Raid moederbord, geen raid 4 of 5.. dat betekend toch dat je gewoon 8 hardware apparaten aan kunt sluiten (omdat er 4 ipv 2 ide channels zijn), maar dat hoeven toch niet persee 8 hd's te zijn die dan OOK nog is met elkaar in verbinding liggen?
Want ik wil gewoon 5 hd's ofzo en dan 1 branden 1 dvd en een spelertje.

Maak ik nou een fout of lulde die verkoper maar wat?

Verwijderd

ten eerste ...die verkoper lult uit zijn nek(het klok en klepelverhaal) 2. of je cdrom lekker werkt op de raid-controller weet ik niet...maar hd's kun je er gewoon aanhangen...je zet ze dan gewoon als arrays van 1 disk...

Verwijderd

Topicstarter
krijg je dan alle hd's die samen C:\ vormen of gewoon c = c, d = d enz ?

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 14:31 schreef YoTiaC het volgende:
Ik kwam net bij computerland een 30gig hd'tje halen en vroeg gelijk of ze een MSI K7T Raid hadden... neej die leveren ze alleen op bestelling, omdat niet veel mensen ze willen hebben, en omdat er problemen bij kunnen optreden; Verkoper: "Er kunnen problemen optreden, als er 1 van je zoveel hd's kapot gaat dan zijn de andere ook kapot"
ONZIN: je bent je gegevens kwijt dat wel. Maar de andere schijven zijn dan NIET kapot.
1. gegevens kwijt geldt ALLEEN voor Raid 0. Raid 1 is de veilge versie: backup staat dan op de andere schijf.
Nou snap ik 2 dingen niet, ten 1e, als 1 hd kapot gaat, dan hebben de andere daar toch niets mee te maken?
Ten 2e, het is een 0-1 Raid moederbord, geen raid 4 of 5.. dat betekend toch dat je gewoon 8 hardware apparaten aan kunt sluiten (omdat er 4 ipv 2 ide channels zijn), maar dat hoeven toch niet persee 8 hd's te zijn die dan OOK nog is met elkaar in verbinding liggen?
Want ik wil gewoon 5 hd's ofzo en dan 1 branden 1 dvd en een spelertje.

Maak ik nou een fout of lulde die verkoper maar wat?
hdd's kun je er zeker aan hangen.
cdr(/w)'s enzo weet ik niet zeker :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

Zoals bovenstaande reply's al aangeven heb de verkoper gedeeltelijk gelijk.

Als je bij raid 0 een scrijfcrash krijgt ben je alle data kwijt op ALLE schijven die in dezelfde raid configuratie hangen.
De andere harddisk raken niet defect als een andere schrijf crasht.

IDE cd-romspelers zou ik aan je normale ide controllers hangen, je hdd's aan je raid (je kan raid ook uitgschakelen zodat je gewoon 2 extra IDE poorten heb)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je kan aan die RAID controller ook CD & DVD spelers hangen, maar dan moet je er wel eerst een ATA100 van hebben gemaakt (als je dat doet kan je natuurlijk niet HDD's in RAID gaan hangen.) Je maakt er een ATA100 van door effe een jumpertje te verzetten (Makkelijk als je géén RAID gebruikt)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:49 schreef Metzie het volgende:
(je kan raid ook uitgschakelen zodat je gewoon 2 extra IDE poorten heb)
dat is dus gewoon wat ik wil.. :)
Pagina: 1