Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end game pc +-2000€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GustGod
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-04 20:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Mijn vorige pc was een samenraapsel van onderdelen die ik in de loop der tijd heb geüpgraded als korte termijnoplossing. Ik heb eindelijk besloten deze weg te doen voor een nieuw, goed doordacht systeem.
De bedoeling is een pc te hebben die ruime tijd meekan

PUBG, R6 Siege, War Thunder,... Gamen aan hoge FPS in 1440p of 4K kwaliteit..

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb een 2000€ voorzien, alles wat uitgespaard kan worden kan dan naar een nieuw scherm/headset/keyboard/muis gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Enkel een SSD en HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VsbVw_i2phmvLbUJzvMD4IkYYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lc3Ox7hBgBdptrlKN8E5nkGH.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

De pc mag er mooi uitzien, daarom heb ik voor glazen behuizing en wat RGB gekozen.
Ik heb geprobeerd er iets energiezuinig van te maken.
Ook hoop ik op niet te veel geluidsoverlast.
En duurbaarheid +

Ga je overklokken?

In eerste instantie niet, later mogelijk wel. Alleen als het nodig is.

Wat verwacht je van ons?

Het is de eerste keer dat ik zelf een systeem probeer te maken.
Ik heb online zoveel mogelijk informatie gezocht om de juiste onderdelen te kiezen.

Klopt alles? Kijk ik geen belangrijke zaken over het hoofd?

Ik ben er ook nog niet uit of ik het assembleren en installeren zelf moet doen of via een 3e partij?

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Je voeding is wat aan de hoge kant. Kies dan deze pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W

Zelfs die voeding zou nog te hoog zijn kwa wattage. Maar de fabrikant van de videokaart raad 650 watt aan. Het lijkt mij het handigst om zijn advies op te volgen.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Ziet er goed uit. Is dat 1 of 2 sticks ram? 2 is wel aan te raden ivm dual channel. En hoe zit je qua opslag? Ik zou zorgen dat je ten minste 1 TB aan ssd-ruimte hebt gezien tegen de 200GB geen uitzondering is met de games van nu.

Qua moederbord zou je nog wat kunnen downgraden (B450 chipset) zonder aan prestatie in te leveren, maar die Aorus misstaat niet in deze build.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 16:38
Als je de computer stil wil maken zou ik de stock koeler vervangen voor een aftermarket. Verder zou ik kijken voor een stillere case. Van die voeding weet ik weinig af.

• GustGod
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-04 20:09
Bedankt voor jullie antwoorden!

- Is er een speciale reden om een lichtere voeding te nemen? Uit het opzoekwerk dat ik vond en op aanraden van vrienden lijkt het dat 750w de nieuwe standaard zou zijn.

- 2 sticks van 8GB. Ik ben aan het twijfelen of ik er 4 moet nemen om aan 32GB totaal RAM te komen.

- Dus andere CPU cooler is beter, ik heb bij de andere componenten ook voor stille coolers/fans proberen kiezen.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 19:26
GustGod schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:05:
Bedankt voor jullie antwoorden!

- Is er een speciale reden om een lichtere voeding te nemen? Uit het opzoekwerk dat ik vond en op aanraden van vrienden lijkt het dat 750w de nieuwe standaard zou zijn.

- 2 sticks van 8GB. Ik ben aan het twijfelen of ik er 4 moet nemen om aan 32GB totaal RAM te komen.

- Dus andere CPU cooler is beter, ik heb bij de andere componenten ook voor stille coolers/fans proberen kiezen.
Ik snap het advies voor een lichtere voeding niet helemaal, mij werd juist geadviseerd een zwaardere te nemen

De ideale PC voor FS2020

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
Als het kwa prijs niet zo heel veel uit maakt zou ik me niet al te druk maken over het "overschot" in de voeding. Wie weet komt er nog eens een component in het systeem die wel wat meer wattage nodig heeft. Ik heb zelf maar 500 watt ofzo nodig maar op het moment dat ik mijn pc kocht was toevallig een goeie 850 watt voeding in de aanbieding dus dan neem ik die natuurlijk.

In dit geval is die be quiet voeding van 650 watt zelfs duurder dan de 750 watt voeding van jou.. Dusja.

Het verschil tussen platinum en gold rating is echt verwaarloosbaar, dat tientje wat die duurder is duurt jaren om terug te verdienen.

Je voeding gaat ook ietsje langer mee heh als ie niet dicht op z'n max hoeft te draaien. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Timba- op 08-05-2020 16:06 ]

Pagina: 1