Toon posts:

Welke (budget) tv moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf volgende ga ik voor mijn studie op kamers. Nu wil ik graag een tv in mijn kamer hebben. Ik heb namelijk van een vriend zijn oude Playstation 4 gekregen en hoewel ik geen echte game ervaring heb leek het mij leuk (zeker in deze tijd) om dit op te pakken.

Nu heb ik totaal geen verstand van Tv's. Ik zou naast gaming de tv ook graag willen gebruiken voor Netflix en Youtube? Is hier per se een smart tv voor nodig?
...
Nu is mijn budget behoorlijk laag. rond de 230 is echt de max! Een 32 inc tv is voldoende voor mij.
Qua beeldkwaliteit heb ik niet veel eisen..

Hebben jullie tips ?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-05-2020 14:08)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met dat budget kan je het beste naar TCL modellen kijken. Ze zijn goedkoop, hebben een zeer lage input lag en maken gebruik van degelijke VA panelen van CSOT. Anders kom je op rebrands met hoge input lag, een mindere beeldverwerking en fabrieksafstelling of op HD modellen.

Als je bij 32'' wilt blijven zie de FHD DS520F (€179). Voor een betere 40'' zie de FHD ES561 (€229). Deze komt met AndroidTV, accepteert hdr en heeft een goede fabrieksafstelling. 43'' UHD (4K) kan ook nog met de Thomson 43UD6326 (€239). Dit is op de logo's na gewoon een TCL (DP600/602/608).

Youtube en Netflix hebben ze alle drie. Verder minimaal 2 hdmi-aansluitingen en een game (beeld) modus. De ES561 heeft door AndroidTV (9.0) het grootste app-aanbod. Als je veel non-4K content gaat kijken dan is die ook de beste keuze. Ga je nu of in de toekomst ook voor 4K-content en zit je op max. 1.5m van de tv, dan kunnen de extra pixels van het UHD model een meerwaarde bieden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zoek je nieuw of tweedehands? In het eerste geval, bekijk de Pricewatch en zoek een recente tv uit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Met dat budget kan je het beste naar TCL modellen kijken. Ze zijn goedkoop, hebben een zeer lage input lag en maken gebruik van degelijke VA panelen van CSOT. Anders kom je op rebrands met hoge input lag, een mindere beeldverwerking en fabrieksafstelling of op HD modellen.

Als je bij 32'' wilt blijven zie de FHD DS520F (€179). Voor een betere 40'' zie de FHD ES561 (€229). Deze komt met AndroidTV, accepteert hdr en heeft een goede fabrieksafstelling. 43'' UHD (4K) kan ook nog met de Thomson 43UD6326 (€239). Dit is op de logo's na gewoon een TCL (DP600/602/608).

Youtube en Netflix hebben ze alle drie. Verder minimaal 2 hdmi-aansluitingen en een game (beeld) modus. De ES561 heeft door AndroidTV (9.0) het grootste app-aanbod. Als je veel non-4K content gaat kijken dan is die ook de beste keuze. Ga je nu of in de toekomst ook voor 4K-content en zit je op max. 1.5m van de tv, dan kunnen de extra pixels van het UHD model een meerwaarde bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan ook naar Hisense tv's kijken op Amazon.de, goedkoop en veel waar voor je geld. Vergeet het smartgebeuren verder, dat is leuk meegenomen maar veel kan al via de PS4 of anders een Chromecast van 3 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:43
Verwijderd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:36:
Vanaf volgende ga ik voor mijn studie op kamers. Nu wil ik graag een tv in mijn kamer hebben. Ik heb namelijk van een vriend zijn oude Playstation 4 gekregen en hoewel ik geen echte game ervaring heb leek het mij leuk (zeker in deze tijd) om dit op te pakken.

Nu heb ik totaal geen verstand van Tv's. Ik zou naast gaming de tv ook graag willen gebruiken voor Netflix en Youtube? Is hier per se een smart tv voor nodig?
...
Nu is mijn budget behoorlijk laag. rond de 230 is echt de max! Een 32 inc tv is voldoende voor mij.
Qua beeldkwaliteit heb ik niet veel eisen..

Hebben jullie tips ?

Alvast bedankt!
ik denk dat dit de enige keuze is

pricewatch: Philips 32PHS5301 Zwart

dat is een smarttv
dus je hebt netflix
en het kost 230 euro

en de beeldkwaliteit is niet geweldig (hd ready)
maar ja dat kan ook niet voor die prijs

pricewatch: Philips 32PFS5823 Zilver
voor een tientje meer heb je echter een full hd tv

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 07-05-2020 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:29

FeaR

In GoT we trust

@Verwijderd
De template die naar voren komt bij het openen van een topic is er niet voor niets. Zelfs al heb je ergens geen verstand/kennis van, je kan altijd wat vooronderzoek doen. Sites als de Tweakers Pricewatch of andere prijsvergelijkers bieden de optie om eisen in te vullen en zoeken daar dan een product bij. Voor deze keer zal ik het topic open laten omdat er al redelijk wat reacties zijn. Verder doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan ook naar Hisense tv's kijken op Amazon.de, goedkoop en veel waar voor je geld. Vergeet het smartgebeuren verder, dat is leuk meegenomen maar veel kan al via de PS4 of anders een Chromecast van 3 tientjes.
Deze bijv. [edit: maar ik zie nu pas dat het niet Amazon zelf is die hem momenteel verkoopt] https://www.amazon.de/His...m-Fernseher/dp/B07CTHVS8X een non-Smart tv (had hem zelf op het oog als simpele tv [en om te 'bewijzen' dat m'n vermoedens over het paneel klopten '39" = AUO VA'] maar de 43" versie was goedkoper en heb die dus staan). Opstarttijd is 10 seconden vanuit diepere standby en zo'n 5 als ie niet al te lang is uitgeweest.
Wel moet je zelf nog met de beeldafstelling spelen (en eigenlijk ook nog via het service menu om de diverse vooraf ingestelde beeldinstellingen aan te passen voor meer kant-en-klare opties).
Hang er naast een PS4 in de loop van de tijd een Chromecast aan of Amazon Firestick en je hebt een beter ondersteunde 'Smart TV'. Een PS4 heeft zelf ook een Netflix en Youtube app maar een Chromecast is een stuk zuiniger en handiger te bedienen.

Maar ik zie dat ie hier ook in de pricewatch staat pricewatch: Hisense H39A5100 Zwart (buitenlands model)
Wel bij niet de betrouwbaarste verkoper, lees ik de laatste reviews dan krijg je het product uiteindelijk wel maar de voorraad-/ levertijdindicatie klopt als vanouds voor geen meter. Wel is ie het goedkoopst van allemaal nu (voor dit model is allang een opvolger en de opvolger daarvan zal er inmiddels ook al zijn dus dit zijn wel de laatste stuks die je nu nog tegenkomt).

[ Voor 65% gewijzigd door apis29 op 07-05-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

pricewatch: Finlux FL3226SF Zwart

Heb deze net gekocht en werkt prima en ruim onder je budget 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

heuveltje

KoelkastFilosoof

De enige keus ?
https://tweakers.net/tele...KNkFa3kVpqTo-DhohRbW1sLAA

14 full HD, 37 als je ook HD ready schermen wilt. Waar op 32inch "no budget" nog best wel iets voor te zeggen is.

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 07-05-2020 11:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Deze heb ik ooit gehad. Ik was er erg tevreden over. Mooi beeld en goed geluid. Mooi design.
productreview: Sony KDL-32W705B Zwart review door Bruin Poeper

Omdat hij niet de goede DVB-T2 tuner had (voor gratis digitenne) heb ik hem helaas moeten verkopen.
Een nieuwe Sony pricewatch: Sony Bravia KDL-32WD759 Zwart was zomaar €150 duurder en het design minder (ipv mat alu lijst had hij nu plastic met chroom biesje, en grovere voet).
Omdat de uitstraling goedkoper was zou de beeld- en geluidskwaliteit ook minder kunnen zijn zo twijfelde ik.

Ik heb daarom deze gekocht, die was érg goedkoop en had alle mogelijkheden die ik zocht.
pricewatch: Philips 32PFS6402 Zilver
De TV heeft kwa mogelijkheden niet teleurgesteld. Hij ontvangt alles: DVB-T2, -Sat, -Cable, Netflix, SmatTV, NLziet, etc. De HDMI doet het goed met mijn AVreceiver.
Vooral minder tov de vroegere Sony is het geluid, en er is geen analoge uitgang om betere speakers aan te sluiten. Je kunt wel het geluid digitaal doorsturen naar HDMI, Optisch of Bluetooth. De luidsprekertjes bij Philips werken matig omdat ze nogal open zijn opgehangen en de rammelende achterplaat heeft veel ventilatiesleuven.
Bij Sony zitten ze meer (of helemaal?) opgesloten zodat er minder rammeltjes zijn. Sony kan met minder koeling-ventialtiesleuven toe omdat de voeding een apart los deel is (zoals bij een laptop).
Het beeld is ook minder dan dat van de oude Sony. Sony had hoger contrast, en overdag was het kraakhelder beeld.
Dus de Philips is goedkoper maar kwa beeld+geluid een klasse minder.
De electronica van de Philips is wel dik voormekaar, heb er niks over te klagen. Misschien kan hij wel meer dan de nieuwste Sony Bravia kdl-32wd759 (welke ik niet getest heb).
De afstandsbediening van de Sony vond ik prettiger. Die van Philips is niet te bedienen als hij op tafel ligt omdat hij wiebelt op de ronde achterkant, en op een of andere manier ligt hij altijd achterstevoor in mijn hand als ik hem oppak.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruin Poeper op 07-05-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 14:29
Koop een tweedehands 32" en een Chromecast. Kan je Netflix en YouTube via je mobiel casten, en ben je voor 100-150 euro klaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

TS heeft al een Playstation 4. Daarmee kun je eigenlijk ook prima youtube en netflix afspelen.
Dus smart is niet eens nodig

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Ik zou ook voor tweedehands gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Met de door mij genoemde pricewatch: Philips 32PFS6402 Zilver heeft hij zeker een TV waarmee je eenvoudig en gratis kan kijken naar Digitenne NL 1,2,3, lokale TV, en de gangbare NL radiostations kan ontvangen.
Antenne kan je zelf maken: een stukje 30cm mantel-gestripte COAX-kabel is vaak goed genoeg.
Voor een student is dat belangrijk, want die hebben lang niet allemaal een nette TV aansluiting op de kamer.
Het gaat om de DVB-T2 (DVB-T2 H.265 HEVC) tuner. Als die in de TV zit heb je verder geen hulpkastjes meer nodig.
Een tweedehands TV'tje heeft doorgaans niet de goede tuner.
Mijn Sony moest weg omdat hij wel DVB-T2 had maar niet de H.265 HEVC uitvoering waar Digitenne op overging.

[ Voor 12% gewijzigd door Bruin Poeper op 07-05-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:43
heuveltje schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:13:
[...]

De enige keus ?
https://tweakers.net/tele...KNkFa3kVpqTo-DhohRbW1sLAA

14 full HD, 37 als je ook HD ready schermen wilt. Waar op 32inch "no budget" nog best wel iets voor te zeggen is.
ik hou uiteraard met de budgeteis rekening in mijn antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

boyette schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:53:
[...]

ik hou uiteraard met de budgeteis rekening in mijn antwoord
ik niet dan :?

Pagina: 1