Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nest Hello werkt niet, beltrafo wordt heet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb de Nest Hello (zonder bel) aangesloten op een nieuwe beltrafo, maar hij werkt niet. Tevens wordt de trafo heet. De Nest Hello start wel op als ik een micro-USB kabel aansluit.

Heb het volgende geprobeerd:
- Beltrafo EMAT 8-12-24V vervangen voor Garcia 8-12-24V
- Aangesloten op 12V
- Aangesloten op 24V
- Aangesloten met 'chime blokje/rondje'

Heb inmiddels 3 trafo's geprobeerd en krijg het maar niet aan de praat. Heeft een van jullie een idee wat het kan zijn?

Foto van de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pRDQP44/IMG-20200506-211654.jpg

Foto van de aansluiting (met chime rondje):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4Yv4t6J/IMG-20200506-214817.jpg

Vanuit de meest rechter schakelautomaat bovenaan gaan 2 kabels achterlangs naar de onderkant van de beltrafo.

[ Voor 6% gewijzigd door andydewit op 06-05-2020 22:13 ]

Alle reacties

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:22
Bekijk nog even de aansluit schema’s zoals in dit artikel te vinden is.

Komt er op neer dat je volgens mij, de bel zelf nog mist en nu de “chime connector” als doorlus gebruikt richting de camera.

Zoals daar te zien:
De bruine draad hoort direct door te gaan van de transformator naar de Hello, de blauwe naar de “chime connector”. Die vanaf daar splits naar de bel en de Hello.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:05

Remi

Moo!

Als ik de startpost goed lees dan heeft ie al met meerdere trafo's getest en ook met en zonder het chime rondje. An sich zou deze setup gewoon moeten werken. Heb je al eens met een multimeter getest of er uberhaupt 230 op de trafo staat en of er 24v uit gaat?

Bij mijn installatie ging de Nest in eerste instantie ook niet aan. Na het doormeten bleek er buiten op de draadjes maar iets van 7v uit te komen terwijl er wel 24v uit de trafo kwam. Oorzaak was dat het draadje bij de trafo niet lekker zat of iets van een kabelbreuk had. Na het knippen/strippen werkt het iig.

Maar na meerdere trafo's kan ik mij dat in deze situatie niet voorstellen.

• andydewit
Dankjulliewel voor de reacties!

Alle trafo's heb ik doorgemeten en er gaat 230V in maar komt zo rond de 4-6V uit bij het beginpunt van de kabel (met de Nest aangesloten aan het einde), zwarte draad op de 0V en de rode op 24V en multimeter op wisselstroom-200V.

Zou heel erg toevallig zijn als er 3 trafo's achter elkaar van 2 verschillende merken defect zijn.
Tevens de gehele kabel naar de Nest vervangen (signaalkabel, ongeveer 7m).

Ik heb 'm zowel met als zonder chime connector aangesloten gehad. Nooit een bel gebruikt, want die hoeft er van mij niet op en de oude bel is voor 8V.

[ Voor 14% gewijzigd door andydewit op 07-05-2020 10:11 ]

• Remi

Remi

Moo!

Lijkt mij ook sterk dat je te maken hebt met meerdere defecte trafo's.

Heb je gemeten op de draadjes of op de contactpunten? Ben wel benieuwd of er uberhaupt 24v uit je trafo komt namelijk. Als dat zo is dan is er namelijk iets mis met het bevestigen van je kabel op de trafo.

• andydewit
Heb gemeten op de contactpunten aan de bovenzijde. Net nog even gecheckt: trafo aangezet, het voltage gaat van 3.2V aan het begin, langzaam naar 2.7V (daarna trafo uitgezet). Het lijkt wel alsof de Hello de trafo kapot maakt. Gisteren was de meting namelijk nog iets van 5V, nu dus al onder de 3.
Kabel ook doorgemeten, niets mis mee.

• Remi

Remi

Moo!

Wat meet je op de contactpunten van de trafo als de Nest Hello en bedrading er niet aan hangen?

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had hier ook wat moeite mee met de bestaande spullen, maar ik heb maar één trafo gekocht, en toen werkte alles meteen. Ik heb die trafo wel los in een stopcontact zitten in de meterkast want onze groepenkast is vol. Uiteindelijk had ik veel aan de tips in het algemene nest topic.

Dat koppelblokje hoef je niet te gebruiken als je je originele deurbel niet wil gebruiken. Zo heb ik het hier ook aangesloten, de nest hangt gewoon met een lang snoer aan de 0 en 24v van de beltrafo, en als er iemand op de knop drukt roepen er een stuk of 8 google homes dat er iemand voor de deur staat.

Als je je bestaande bekabeling niet gebruikt en je hangt de nest direct aan de beltrafo, werkt het dan wel? De nest doet het volgens mij overigens prima op die USB power, als ik dat had geweten had ik niet eens een beltrafo gekocht maar gewoon een microusb door het gat naast de voordeur gepropt, maargoed.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:02
WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1