Tijdelijke autoverzekering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi,

Door vervelende omstandigheden heb ik sinds kort een andere auto. De oude auto was 14 dagen meeverzekerd om hem te kunnen verkopen, maar door de aard van de omstandigheden ben ik daar niet aan toegekomen en heb ik er eigenlijk ook echt totaal niet meer aan gedacht.

Nu kreeg ik, uiteraard net na sluitingstijd van de klantenservice -_-, een berichtje dat de verzekering om 00:00 komt te vervallen. Derp. Stom, vergeten. Dwaas. Had het dan in je agenda gezet. Et cetera. Et cetera.

Weet iemand of je een tijdelijke WA-verzekering kan afsluiten...?
Ik weet dat je in principe binnen 14 dagen elke verzekering weer mag annuleren, maar ik vind dat niet zo "netjes" als ik al weet dat ik die verzekering er binnen 2 weken toch weer uit ga knikkeren. Zijn hier speciale verzekeringen voor? :) Kon zo 1,2,3 niets vinden, al zegt dat niet zoveel gezien Google's zoekresultaten de laatste tijd echt dramatisch slecht zijn. Maar misschien is er een speciale naam voor o.i.d. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Weet niet of Clixx.nl voldoet aan de eisen (wellicht alleen leenauto's)?

[ Voor 25% gewijzigd door Rub147 op 06-05-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Rub147 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:45:
Weet niet of Clixx.nl voldoet aan de eisen?
Denk 't niet. Hij moet WA verzekerd worden. Als ik die site zie, is dit meer een verzekering voor als je de auto van iemand leent en niet wilt opdraaien voor schade die je zelf aan de auto toebrengt?

Bovendien, voor 2 weken zou dat €100 kosten. :P Dat is wel heel erg gortig, daar kan ik hem zo'n 3 a 4 maanden voor verzekeren tegen een normaal tarief. (Sterker nog, zeker een half jaar. Die 3 a 4 maanden was op basis van beperkt casco ipv enkel WA.)

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 06-05-2020 20:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Volgens mij kan je hem gewoon opnieuw verzekeren, en tzt met de vrijwaring op zak kan je weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bel gewoon je (oude) verzekering. Geen enkel probleem om 2 of 3 auto`s op jouw naam te verzekeren.

Allen het kan wel zijn dat voor slechts 1 jouw no-claim geldt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53
Ik heb hier ook naar gekeken toen ik een auto voor een paar weken zou hebben (gekocht voor iemand in buitenland, ge-exporteerd). Maar het is er eigenlijk niet, dus gewone verzekering nemen en weer opzeggen na een paar weken. Ook al zou je het netter willen doen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@pennywiser Klopt, maar dat voelde niet zo netjes. Maar als er geen andere optie is doe ik het uiteraard gewoon, wilde puur van tevoren even kijken hoe en wat. :)

@bombadil Zou ik graag doen, maar die zijn dus niet meer bereikbaar. :P

@!null Thanks, dat is helder. ;) Als het niet bestaat dan wordt het heel simpel. :P Hij moet verzekerd zijn, dus dan maar verzekeren en weer opzeggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Niet mee rijden en morgenochtend meteen verzekeren.
Of formeel; schorsen (kan je zelf online) en parkeren buiten de openbare weg (parkeergarage oid). Na verzekering de schorsing weer opheffen.

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 06-05-2020 20:58 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Klippy

Still Game

WhatsappHack schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:55:
@pennywiser Klopt, maar dat voelde niet zo netjes. Maar als er geen andere optie is doe ik het uiteraard gewoon, wilde puur van tevoren even kijken hoe en wat. :)
[..]
Ik snap de gedachte, maar je hebt de auto nu nog en hij moet WA verzekerd zijn dus moet je hem gewoon verzekeren. Dus dat kan overal op dit moment.
Je weet ook niet zeker of je hem binnen twee weken verkocht hebt en als je hem wel verkocht hebt is verkoop altijd een geldige reden om per direct op te zeggen als je een vrijwaringsbewijs hebt.
Dus daar zal geen enkele verzekeraar moeilijk om doen. De reden boeit ze niet, misschien hebt je wel net een auto gekocht en na 2 weken weer teruggebracht omdat hij niet bevalt, zijn zat genoeg situaties te bedenken waarom iemand een verzekering afsluit en binnen korte tijd weer opzegt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Netjes of niet, als je te lang wacht rolt de boete vanzelf binnen. Gewoon meteen regelen morgenvroeg. "Netjes" gaat helemaal nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Alle Interpolis schadeverzekeringen zijn per dag opzegbaar, kan gewoon via de Rabo app. Moet je uiteraard wel Rabo klant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Allianz Direct maakt op het moment toch reclame met Usain Bolt over hoe super snel je bij hun een verzekering kan afsluiten? Misschien is dat een optie.

Als je de auto verkoopt vervalt de verzekering toch sowieso weer dus ik zou me daar niet druk om maken. Je betaalt netjes premie voor de tijd dat je verzekering afneemt.

[ Voor 50% gewijzigd door fsfikke op 06-05-2020 21:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Inshared is ook dagelijks opzegbaar zonder vrijwaring, die heb ik zelf ook eens gebruikt toen ze verzekeraar die ik eigenlijk wilde een storing had. Geen gedoe of gezeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:09

SeatRider

Hips don't lie

WhatsappHack schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:55:
Hoezo niet zo netjes? Het zou niet zo netjes zijn als je de verzekering (met terugwerkende kracht) annuleert. Dat kan vaak ook binnen 2 weken, maar dan ben je ook achteraf gezien 2 weken niet verzekerd geweest. Als je gewoon nu een verzekering afsluit, die 2 weken gebruikt, en daarvoor betaalt, is het toch prima?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1