Die spamreacties op het forum de laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57
Het valt mij op dat ik de laatste tijd vaker dan voorheen spamreacties tegenkom van bots die linkjes droppen.
Voorbeeld hier onder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2JInT8-y4CFU_vMf-PpE9zpTZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9KCvCJ6Ua64jfC3DuTzpC8Tt.png?f=fotoalbum_large

Klopt mijn aanname dat het er meer zijn geworden en is er iets tegen te doen? Lijkt mij sterk dat ze echt handmatig de registratie voltooien, niet?

Puur uit interesse om te weten wat er aan gedaan kan worden overigens, geen kritiek oid :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan @Moonsugar er wat mee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:04:
Het valt mij op dat ik de laatste tijd vaker dan voorheen spamreacties tegenkom van bots die linkjes droppen.
Voorbeeld hier onder:

[Afbeelding]

Klopt mijn aanname dat het er meer zijn geworden en is er iets tegen te doen? Lijkt mij sterk dat ze echt handmatig de registratie voltooien, niet?

Puur uit interesse om te weten wat er aan gedaan kan worden overigens, geen kritiek oid :)
Beter gewoon hier blijven melden imo :
Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*

• Wom
Snap dat we dit case per case moeten blijven melden, maar was meer benieuwd of het er inderdaad meer worden en wat er aan gedaan kwam worden, cq. wat voor exploit ze gebruiken voor de registratie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:43:
Snap dat we dit case per case moeten blijven melden, maar was meer benieuwd of het er inderdaad meer worden en wat er aan gedaan kwam worden, cq. wat voor exploit ze gebruiken voor de registratie.
Exploit :? Vul een gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord in en je hebt een account. Meer dan dat is er niet nodig om te reageren/spammen.

The devil is in the details.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:43:
Dat gaat Tweakers ook vast hier neer zetten, lekker out in the open voor iedereen die er ook misbruik van wil maken :+

• Wom
Goed, exploit is wat zwaar aangezet, maar het is al even geleden dat ik mijzelf hier geregistreerd heb. Zal toch iets van een recaptcha zijn en een link op de mail die je krijgt om je account te valideren?

Maar dat lijkt dus niet voldoende, dus vandaar mijn originele vraag in de OP. Want neem aan dat niemand manueel die goedkeuringslinkjes zit aan te klikken en hier dan maar at random wat postings plaatst. Daar zit toch iets van een bot/script achter naar ik mag aannemen.

Of ben ik de enige die het opvalt dat dit vaker voorkomt dan voorheen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
Wom schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:07:
Goed, exploit is wat zwaar aangezet, maar het is al even geleden dat ik mijzelf hier geregistreerd heb. Zal toch iets van een recaptcha zijn en een link op de mail die je krijgt om je account te valideren?

Maar dat lijkt dus niet voldoende, dus vandaar mijn originele vraag in de OP. Want neem aan dat niemand manueel die goedkeuringslinkjes zit aan te klikken en hier dan maar at random wat postings plaatst. Daar zit toch iets van een bot/script achter naar ik mag aannemen.

Of ben ik de enige die het opvalt dat dit vaker voorkomt dan voorheen?
Als het een geavanceerd botnetwerk zou zijn, dan zou het niet maar 1 account zijn die een paar posts plaatst. Juist dit soort spammers lijken me prima als handwerk te kunnen.

En het valt mij niet per se op dat er meer spammers zijn. In de 19 jaar dat ik hier zit zijn er altijd al spammers geweest, soms weken/maanden niet, en dan weer een paar achter elkaar.

The devil is in the details.

Pagina: 1