Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietveld02
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05-2020
Mijn vraag
mijn smartphone Lenovo p2 blijft na vermoedelijke update sinds vanochtend hangen in het startscherm met logo..kan batterij niet verwijderen omdat achterkant niet los te krijgen is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android weet even niet welke versie maar wel bijgewerkt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
sim-kaart eruit en weer erin heeft geen effect, uit-knop werkt ook niet

welke mogelijkheden heb ik (behalve nieuw toestel aan te schaffen) ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen je toestel te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dan ben je wel al je gegevens kwijt.

Om dit te doen, moet je je toestel starten in "recovery mode". Dit doe je als volgt:
  • Zet de smartphone helemaal uit door de power button (even) in te drukken
  • Wanneer de smartphone volledig uit staat, blijf de "Volume Up" knop ingedrukt houden, terwijl je ongeveer 5 seconden de "Power" knop ingedrukt houdt
  • Als alles goed is, zie je een menu. Daar kan je met "Volume Down" de lijn "Recovery Mode" selecteren. Om te "klikken" op een geselecteerde lijn, druk je "Volume Up".
  • Nu kom je in de "Recovery Mode" menu. Gebruik nu "Volume Up" en "Volume Down" om een item te selecteren. Gebruik de "Power" knop om te klikken.
  • Voer "wipe data/factory reset" uit
  • Voer "wipe cache partition" uit
  • Voer "reboot system now" uit
Met wat geluk zou je toestel dan weer moeten werken.

Instructies met afbeeldingen kan je ook hier bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rietveld02
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05-2020
helaas dit werkt niet, toestel reageert niet op welke toets dan ook ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan je uitleg te horen, staat je scherm dus nu continue aan, op het opstartscherm. Dan zijn er twee mogelijkheden:

Het toestel zit écht vast en geen enkele toetsencombinatie doet het scherm bewegen (dit is naar mijn ervaring héél uitzonderlijk):
Wachten tot de batterij volledig leeg is. Dit kan enkele dagen duren.
Wanneer de batterij leeg is, zal het toestel uit staan. Vervolgens een beetje opladen (5% is genoeg), om dan proberen op te starten met toetsencombinatie "Volume Up" + "Power" (beide lang genoeg ingedrukt houden. Of, je kan de batterij loskoppelen door het toestel te openen (zie YouTube: DIY Lenovo P2 P2a42 Full Disassembly Motherboard Dismantle )

Het toestel kan wel nog herstart worden, door de juiste toetsencombinatie lang genoeg ingedrukt te houden.
Probeer is 10+ seconden "Volume Up" + "Power", als dit niet werkt; 10+ seconden "Volume Down" + "Power".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 12:17
Achterkant, daar zie je boven en onder een scheiding, lip Voorzichtig warm maken en los halen.
Zowel boven als onder kom op de achterkant 4 schroefjes tegen. (mocht bovenstaande antwoorden niet werken) Accu zit volgens mij ook gelijmd.