Hi
na het advies te hebben gevolgd na aanmaak van een topic rond deze game PC heb ik die dus in elkaar gezet.
Alles werkte perfect, liep als een trein maar sinds vorige week meldt mijn neefje dat zijn PC soms uitvalt bij Fortnite. Zijn fans werken dan 'overuren' zeg maar en dan ineens valt alles uit.
Bij opnieuw opstarten vorige week had hij enkel grijswaarden qua beeld, precies of de kaart werd niet herkend en ook VGA lampje op het moederbord bleef aan.
Bij het opstarten nu gaan deze lichtjes ook aan: CPU, daarna VGA en dan het laatste, om dan uit te gaan en we dan beeld hebben, PC start, windows start, kortom, alles werkt opnieuw.
Heb eens de GPU eruit gehaald om te testen met de default mobo, maar kreeg meteen VGA red light en ik kreeg niks op zijn scherm (HDMI, VGA kabel niet getest).
Iemand een idee waar het probleem zich zou kunnen situeren?
RAM zit in slot 2 & 4 gezien van de CPU.
BIOS Versie e7c02ams.350
na het advies te hebben gevolgd na aanmaak van een topic rond deze game PC heb ik die dus in elkaar gezet.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 260,05 | € 260,05 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon Pure Steel RGB Wit | € 81,28 | € 81,28 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4WL | € 102,10 | € 102,10 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 163,45 | € 163,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 943,45 | ||
Alles werkte perfect, liep als een trein maar sinds vorige week meldt mijn neefje dat zijn PC soms uitvalt bij Fortnite. Zijn fans werken dan 'overuren' zeg maar en dan ineens valt alles uit.
Bij opnieuw opstarten vorige week had hij enkel grijswaarden qua beeld, precies of de kaart werd niet herkend en ook VGA lampje op het moederbord bleef aan.
Bij het opstarten nu gaan deze lichtjes ook aan: CPU, daarna VGA en dan het laatste, om dan uit te gaan en we dan beeld hebben, PC start, windows start, kortom, alles werkt opnieuw.
Heb eens de GPU eruit gehaald om te testen met de default mobo, maar kreeg meteen VGA red light en ik kreeg niks op zijn scherm (HDMI, VGA kabel niet getest).
Iemand een idee waar het probleem zich zou kunnen situeren?
RAM zit in slot 2 & 4 gezien van de CPU.
BIOS Versie e7c02ams.350
/f/image/De3FM0JdCwPRzmn788nwc1iB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SaE0capT6HvPD5t85d0rIEYb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/70TYai1DC3K7aQeydLhSNMtb.png?f=fotoalbum_large)